ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آموزش حقوق زنان جرم است: محکومیت هدی عمید و نجمه واحدی به زندان

آموزش حقوق زنان جرم است: دادگاه انقلاب هدی عمید و نجمه واحدی را که کارگاه‌های آموزشی شروط ضمن عقد برگزار می‌کردند، به ۱۵ سال زندان و محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم کرد.

دادگاه انقلاب دوتن از فعالان حقوق زنان را که کارگاه‌های آموزشی شروط ضمن عقد برگزار می‌کردند، به ۱۵ سال زندان و محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم کرد. انتشار خبر صدور این حکم به واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی منجر شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

دادگاه انقلاب تهران شنبه ۲۲ آذر/۱۲ دسامبر هدی عمید، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان و نجمه واحدی، دانش‌آموخته جامعه‌شناسی و فعال حقوق زنان را به‌خاطر برگزاری «کارگاه‌های آموزشی شروط عقد و ازدواج» و آنچه قوه قضائيه «همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی در موضوع زنان و خانواده» خوانده به احکام حبس و محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم کرد.

براساس گزارش رسانه‌های ایران شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی هدی عمید را به ۸ سال زندان و ۲ سال محرومیت از برخی حقوق اجتماعی از جمله اشتغال به وکالت و نجمه واحدی را یه ۷ سال زندان و ۲ سال محرومیت از برخی فعالیت‌های اجتماعی محکوم کرد.

حکم دادگاه در مرحله بدوی صادر شده و قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی این دوفعال حقوق زنان را که در تابستان سال ۹۷ توسط ماموران اطلاعات سپاه دستگیر شده بودند، متهم کرده که در راستای «پروژه نفوذ» و از طریق «سست کردن بنیان خانواده» قصد «براندازی» داشته‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

انتشار خبر صدور حکم ۱۵ سال زندان برای هدی عمید و نجمه واحدی به واکنش اعتراضی گسترده در شبکه‌های اجتماعی منجر شد. بسیاری از کاربران از جمله وکلای دادگستری در توییتر این حکم را ظالمانه و در راستای فشارهای مضاعف حکومت جمهوری اسلامی علیه زنان و فعالان حقوق زنان خواندند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • متنفر از خامنه‌ای دجال

    کارگاه آموزشی این دو بانو پایه‌های نظام و رهبری رو لرزونده، و رهبر نظام را به کما و * فرو برده است. نادادگستری نظام هم که تازگی از قتل زم فارغ شده، فورا برای اینکه رهبری نظام از * بیرون بیاد حکم این دو بانو را صادر کرده است.