ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسین دهقان رسماً نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد

همزمان مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در انتقاد از حضور نظامیان نوشت معمول این است که نظامیان از راه‌هائی غیر از انتخابات حکومت و دولت را در دست می‌گیرند.

خبر دور از انتطار نبود: حسین دهقان، مشاور علی خامنه‌ای در صنایع دفاعی کاندیداتوری خود برای انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام کرد. همزمان مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در انتقاد از حضور نظامیان نوشت معمول این است که نظامیان از راه‌هائی غیر از انتخابات حکومت و دولت را در دست می‌گیرند.

حسین دهقان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سه‌شنبه چهارم آذر ماه، دهقان که در دولت یازدهم وزیر دفاع بود و از معماران برنامه موشکی ایران به شمار می‌آید ادعا کرد که به جریان‌های سیاسی اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب وابستگی ندارد، بلکه صرفاً به «اصالت انقلاب» معتقد است. دهقان گفت:  

«فصل مناقشات و جدال سیاسی در  کشور تمام شده است. آنچه که مهم است پیگیری خواسته‌های مردم قبل از پیگیری خواسته های حزبی و گروهی است.»

سه روز قبل اسماعیل کوثری یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در مصاحبه‌ای در واکنش به هشدارها نسبت به حضور نظامیان در رأس قوه مجریه گفته بود «مگر نظامیان چه کرده‌اند که مردم را می‌ترسانید؟»:

«الان آن سیاسیونی که ۴۰ سال مسؤلیت به عهده گرفتند چه کار کردند؟ ما باید اینها را با هم مقایسه کنیم، نه اینکه فقط مردم را بترسانیم و از واژه نظامی استفاده کنیم. مگر نظامی‌ها چه کار کرده‌اند؟»

مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی سه‌شنبه چهارم آذر در سرمقاله این روزنامه در پاسخ به کوثری و در ادامه انتقادات از حضور نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نوشت:

«اگر بخواهیم به افکار عمومی جهان این نکته را القاء کنیم که جمهوری اسلامی ایران در حالت غیرعادی به سر می‌برد و شرایط در این کشور بحرانی است، باید به نظامیان روی بیاوریم و از آنها بخواهیم حکومت را در دست بگیرند. البته در آن صورت نیازی به انتخابات نیست و معمول این است که نظامیان از راه‌هائی غیر از انتخابات حکومت و دولت را در دست می‌گیرند.»

دهقان از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران بود. قائم مقامی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت هفتم، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت‌های هشتم و نهم از سوابق او در مدیریت اجرایی کشور است.

دهقان در دولت یازدهم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.  

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اصلاح طلب اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا

    سردار دهقان را به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری رو کرده‌اند که از حالا با ساختن دوگانه‌ی نخ‌نمای بد/بدتر مردم را بسیج کنند برای "حضور حماسی" در انتخابات؟ جمع کنید بساط شارلاتانیسم را. ما مدت‌هاست که می‌دانیم تمامیت جمهوری اسلامی سپاهی هستند و تشنه به خون انسانِ دی و آبان. ما مدت‌هاست که می‌دانیم صدر تا ذیل این حکومت، ضدانقلاب و #دشمن_مردم هستند. ما مدت‌هاست که گفته‌ و می‌گوئیم: #اصلاح_طلب_اصول‌گرا_دیگه_تمومه_ماجرا