ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بایدن تیم سیاست خارجی و امنیت ملی‌اش را چید

بایدن در بیانیه‌ای با اعلام نامزدهای خود یرای گروه همراهش گفت: «جایی که صحبت از امنیت ملی و سیاست خارجی در میان باشد، وقت برای از دست دادن نداریم.»

جو بایدن روز دوشنبه شش نفر از کابینه و تیم امنیت ملی خود را معرفی کرد. در میان آنها آنتونی بلینکن، مشاور سیاست خارجی در دولت اوباما، به عنوان وزیر خارجه معرفی شد. بایدن قرار است روز سه شنبه هم اسامی بیشتری را از کابینه خود اعلام کند. از جمله قرار است جان کری، نماینده ویژه رییس‌جمهوری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی معرفی شود.

تیم امنیت ملی و سیاست خارجی جو بایدن

رئیس‌جمهوری منتخب، جو بایدن، روز دوشنبه ۲۳ نوامبر/ سوم آذر تیم امنیت ملی خود را به طور رسمی معرفی کرد. نامزد‌های او از جمله جیک سالیوان برای مسندمشاور ویژه رئیس‌جمهوری در امور امنیت ملی، الهنرو میروکاس، وزیر امنیت ملی، آوریل هینز، مدیر اطلاعات ملی، و لیندا توماس گرینفیلد - نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هستند. وزیر خارجه بایدن هم اگر رای اعتماد کسب کند، تونی بلینکن خواهد بود. مضمون این خبر پیش‌تر هم از سوی رسانه‌ها پیش‌بینی شده بود.

گزینه‌های اعلام شده تقریباً همه در دولت باراک اوباما نقش ایفا کردند و نماینده بازگشت به رویکردی نزدیک به باراک اوباما در روابط آمریکا با سایر کشورهای جهان هستند.
در میان آنها آوریل آوریل هینز، اولین زنی است که اگر رأی اعتماد کسب کند، اداره کننده و یا رئیس امنیت ملی می‌شود.

تیم امنیت ملی جو بایدن کیستند؟

 تونی بلینکن - وزیر خارجه  - از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ قائم مقام وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بود و پس از آن هم کماکان مشاور باراک اوباما در امور مربوط به سیاست خارجی و امنیت ملی باقی ماند. او در تمام طول مذاکراتی که به برجام انجامید به رئیس جمهوری وقت مشاوره می‌داد.

آنتونی بلینکن - نامزد بایدن برای وزیر خارجه

جیک سالیوان - مشاور امنیت ملی - در دوران اوباما مشاور ارشد دولت آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران بود. در مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون بر علیه دونالد ترامپ، سالیوان مشاور سیاست خارجی کلینتون بود.

جیک سالیوان - نامزد مشاور امنیت ملی جو بایدن

الخاندرو مایورکاس میروکاس - وزیر امنیت ملی - یک وکیل کوبایی-آمریکایی است که در دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، معاون وزیر وزارت امنیت داخلی بود. او حقوق‌دان و متخصص امنیت آنلاین و امنیت استراتژیک است. او اولین مرد آمریکایی لاتین‌تبار است که در مسندی چنین با قدرت از نظر امنیت ملی می‌نشیند.

الخاندرو مایورکاس - نامزد وزیر امنیت ملی در دولت بایدن اولین لاتین-تباری است که به چنین مسند امنیتی‌ای منصوب می‌شود.

آوریل هینز - مدیر اطلاعات ملی - پیش از این در دولت اوباما معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود. او وکیل و متخصص اطلاعات و امنیت است و پیش از انتقال به کاخ سفید در دولت اوباما، معاون رئیس اداره اطلاعات مرکزی (سیا) بود. در زمان، او اولین زن بود که به سمت معاونت ریاست سیا منصوب شد و اکنون هم اولین زنی است که برای سمت اداره کننده اطلاعات ملی نامزد می‌شود.

آوریل هینز - مدیر اطلاعات ملی اولین زنی است که برای چنین مسندی معرفی می‌شود.

لیندا توماس-گرینفیلد - نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد - از دیپلمات‌های قدیمی وزارت خارجه آمریکاست که در دوران ترامپ در جریان جنگ ترامپ با «دولت پنهان» و پاکسازی دیپلمات‌های ارشد نزدیک به دولت اوباما اخراج شد. او در دوران ریاست جان کری بر وزارت خارجه امریکا، دستیار وزیر امور خارجه در امور آفریقا بود. پیشینه او سیاست‌گذاری، امور پناهندگان و مهاجرت و مدیریت منابع انسانی در وزارت خارجه است. گرینفلید پیش از اینکه توسط بایدن نامزد تصدی کرسی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل شود، از سوی بایدن به تیم انتقال قدرت از ترامپ به بایدن منصوب شده بود.

لیندا توماس-گرینفیلد - انتخاب بایدن برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد

تیم انتقال قدرت بایدن اعلام کرده‌اند که اسامی بیشتری فردا به صورت رسمی اعلام خواهد شد. از جمله فردا قرار است که جان‌ کری - وزیر خارجه دولت اوباما - به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهوری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی معرفی شود.

بایدن در بیانیه‌ای با اعلام نامزدی‌های خود گفت: «وقتی که صحبت از امنیت ملی و سیاست خارجی است، وقت برای از دست دادن نداریم.»

او نامزدهایی معرفی‌شده را تیمی نوآور و با باتجربه خواند و گفت که آنها در دوران بحران آزمایش پس داده‌اند و دستاوردهایشان در سیاست خارجی و امنیت ملی بی‌نظیر بوده است.»

معاون منتخب رئیس جمهوری، کمالا هریس این افراد را رهبران امنیت ملی و سیاست خارجی خواند که برای کار در دوران بحران کارکشته و آماده هستند.

دونالد ترامپ، هنوز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را نپذیرفته است و روز دوشنبه هم وکلای او به دنبال چالش‌های بیشتری علیه نتیجه انتخابات بودند. از این رو، کابینه ترامپ هنوز با تیم انتقال قدرت بایدن همکاری‌های لازم را نکرده‌اند.

رو دوشنبه جمهوری‌خواهان بیشتری از ترامپ خواستند که نتیجه انتخابات را بپذیرد.

سناتور جمهوری خواه ایالت اوهایو، راب پورتمن از جمله گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که تقلب گسترده صورت گرفته باشد یا بر نتیجه تأثیر بگذارد. او گفت که زمان آن رسیده که به جلو پیش برویم.

تیم حقوقی ترامپ در تلاش است که سرعت انتقال قدرت را با مجموعه‌ای از دعوی‌های حقوقی کندتر کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    "نسل جنگ دائمی" عنوان مقالهء جالب و روشنگرانه ای از "نیک تورس" در سایت Intercept می باشد, که اشاره دارد به تسلسل سیاست های "جنگ دائمی" در دولت آتی بایدن, ادامهء روال افزایش بودجهء نظامی آمریکا و ضایع شدن فرصت های بی مانند برای اصلاحِ سیاست های خارجی آمریکا, که باز شوربختانه به هرز می رود. - - - - - - - - نسل جنگ دائمی: گزینه های بایدن برای سمت های امنیت ملی منادی بازگشت به "دوران عادی ستیزگرایی" است. فرصتی که برای اصلاح موجود بود ضایع شد. GENERATION FOREVER WAR: BIDEN’S NATIONAL SECURITY PICKS HERALD RETURN TO HAWKISH NORMALCY Biden‘s picks for State Department and national security adviser are conventional. An opportunity for reform is being squandered. The costs of normalcy have been grave. “It’s worth keeping in mind that the global war on terror has killed more than 7,000 U.S. servicemembers — more than twice the number of people killed by the 9/11 attacks — and more than 800,000 lives worldwide,” said Daphne Eviatar, Amnesty International USA’s director of Security With Human Rights. “It’s also cost the U.S. more than $6.4 trillion. It’s hard to see why a Biden administration would want to continue on this trajectory.” ***

  • هوشنگ

    این در حقیقت امر بیشتر و بیشتر شبیه به سومین دورهء ریاست جمهوری اوباما است! با همان سیاستهای نئولیبرالی که منجر به محبوبیت دلقکی مانند ترامپ شد. شاید بسیار مکانیکی به نظر برسد, اما بر اساس چنین کابینه و سابقهء سیاسی افرادی که در آن هستند, نمی شود چهار سال آتی را از اکنون پیش بینی کرد؟!