ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو: آمریکا به برجام برنگردد

نخست‌وزیر اسرائیل به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هشدار داد که به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران بازنگردد.

نتانیاهو نگران نوع نگاه دولت آینده آمریکا به ایران است و خواهان بازنگشتن به برجام است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هشدار داد که به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران بازنگردد. نتانیاهو در مراسمی که برای بزرگداشت بن گریون، نخستین نخست‌وزیر اسرائیل برگزار شد گفت:

«ما به ایران اجازه نمی‌دهیم به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کند. هیچ راهی برای بازگشت به توافق سابق باقی نمانده. ما باید سیاست بدون سازشی [را در قبال ایران] در پیش بگیریم تا اطمینان یاییم که این کشور به بمب اتم دست پیدا نمی‌کند.»

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه سخنانش گفت:

«جهان باید رفتار خصمانه ایران و حمایتش از گروه‌های تروریستی را متوقف کند.»

نتانیاهو در ادامه این سخنان با اشاره به توافق آبراهام (ابراهیم) برای عادی‌سازی روابط آن کشور با امارات متحده عربی و بحرین گفت:

«اسرائیل در ماه‌های گذشته به یک توافق تاریخی با امارات متحده عربی، بحرین و سودان دست پیدا کرده. با مواضع سازش‌ناپذیر ما علیه هسته‌ای شدن ایران و موضع مشترکمان بر ضد توافق هسته‌ای روابط اسرائیل با دولت‌های عربی اساساً متحول شد.»

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که سفر خود به اسرائیل و عربستان سعودی را به پایان رسانده، روز گذشته وارد امارات متحده عربی شد. یک مقام دولت آمریکا که پمپئو را همراهی می‌کند گفت:

«دولت دونالد ترامپ تا ۲۰ ژانویه بر سر کار است و سیاست فشار حداکثری بر ایران را دنبال خواهد کرد.»

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی یکشنبه ۲۲ نوامبر / ۲ آذر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا گفت کشور او هم باید در مذاکرات آتی درباره توافق هسته‌ای با ایران مشارکت داشته باشد و این مذاکرات تنها محدود به برنامه هسته‌ای ایران نباشد، بلکه فعالیت‌های «شرورانه» منطقه‌ای ایران را نیز پوشش دهد. به گفته او، چنین توافقی می‌تواند عنوان «برجام ++» را بگیرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران هفته‌ گذشته در مصاحبه با روزنامه «ایران» بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را مشروط دانست. ظریف گفت آمریکا با خروج از برجام امتیازات خود در این توافق را از دست داد و اکنون ایران و ۱+۴ است که می‌توانند برای بازگشت آمریکا به توافق شرط بگذارند:

«آمریکا با خروج از برجام فقط امتیازات عضویت آمریکا در برجام را از دست داد. باید تحریم‌ها را بردارند، باید اقدامات تخریبی را که آقای ترامپ انجام داده و برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ بوده، متوقف کنند. کسی که می‌تواند شرط بگذارد، ایران است. ایران باید راضی بشود و بقیه ۱+۴ باید راضی شوند که آمریکا به برجام برگردد. آمریکا گزینه دیگری ندارد. گزینه آمریکا بازگشت است. آمریکاست که باید برگردد به میز توافق.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.