ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تفتیش کم‌سابقه و پرتعداد منازل شهروندان بهایی در استان‌های مختلف کشور

ماموران در جریان این بازرسی‌ها شماری از وسایل شخصی این شهروندان از جمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، کامپیوتر شخصی و کتاب مرتبط با آیین بهایی را ضبط کرده و با خود بردند.

مأموران امنیتی در یک اقدام هماهنگ به خانه‌های ده‌ها شهروند بهایی در استان‌های مختلف کشور یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا نیروهای امنیتی یک‌شنبه ۲ آذر به خانه‌های ۳۰ تا ۵۰ شهروند بهایی در استان‌های استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مازندران یورش بردند و پس از بازرسی منازل این شهروندان شماری از وسایل شخصی آنها از جمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، کامپیوتر شخصی و کتاب‌های مرتبط با آیین بهایی را ضبط کردند.

 هرانا می‌نویسد: «از دلایل یورش ماموران امنیتی به خانه شهروندان بهایی در چهار استان ایران اطلاعی در دست نیست. بر همین اساس، ماموران در زمان بازرسی برخی از این منازل حکم بازرسی ارائه کرده‌اند و منزل برخی از این شهروندان نیز بدون ارائه حکم مورد تفتیش قرار گرفته است.»

شیوا نظرآهاری، فعال مدنی با انتشار پیامی در توییتری یورش مأموران امنیتی به منازل شهروندان بهایی در استان از تهران را تأیید کرد. به گفته نظرآهاری این حملات به طور «هماهنگ  شده» انجام شده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بر اساس خبرهای تأیید نشده مأموران امنیتی بامداد یکشنبه خانه‌های ریاض‌الله سبحانی، نیکی خانجانی، عطاءالله اشرفی، هما اعتمادی، شاهرخ طائف، عفیف نعیمی و حکمت ‌شعار در تهران را تفتیش کردند، ولی هنوز از بازداشت احتمالی این افراد گزارشی منتشر نشده است.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند. طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین یا اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر شهروند بهایی زندگی می‌کنند. اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و دین زرتشتی را به رسمیت می‌شناسد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.