ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جانشین ملک‌زاده در وزارت بهداشت تعیین شد

وزیر بهداشت فرید نجفی را به عنوان سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارتخانه منصوب کرد و همزمان نوشت معاون پیشین درخواست‌های او را بی‌پاسخ گذاشته است.

وزیر بهداشت و درمان ایران طی حکمی جایگزین معاون پژوهشی وزارتخانه را که در اعتراض به برنامه‌های مقابله با کرونا استعفاء کرده بود، تعیین کرد. همزمان انتقادها از معاون پیشین وزیر شدت گرفت.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان ایران طی حکمی فرید نجفی را به عنوان معاونت تحقیقات و فناوری این وزارتخانه منصوب کرد. او جایگزین رضا ملک‌زاده شد که دو روز قبل در نامه‌ای به وزیر بهداشت از سیاست‌های او در مقابله با همه‌گیری کرونا انتقاد و از مقام خود کناره‌گیری کرد.

نجفی به گفته رسانه‌های ایران پیش از این استاد اپیدمیولوژی و معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود.

نمکی در حکم معاون تحقیقاتی جدید وزارتخانه انتقادهای ملک‌زاده را بی‌پاسخ نگذاشت و نوشت: معاون تحقیقاتی پیشین درخواست او برای «استفاده از ظرفیت بی بدیل دانشگاه های علوم پزشکی کشور به جنبه های مختلف بیماری» را بی‌پاسخ گذاشته است.

ملک‌زاده که شامگاه جمعه ۳۰ آبان از مقام خود استعفاء کرد، وزیر بهداشت را به بی‌توجهی به نظر متخصصان و مدیریت بسیار غلط در مقابله با همه‌گیری کرونا متهم کرده و گفته بود که مدیریت وزارت بهداشت باعث تلفات انسانی بسیار در ایران شده است.

اختلاف نظر میان وزیر بهداشت و معاون تحقیقاتی این وزارتخانه پس از آن عیان شد که نمکی از عملکرد این معاونت انتقاد کرد. او ۲۹ آبان در جلسه ستاد دانشگاهی کووید-۱۹ گفته بود: از ۱۰ مدل اپیدمیولوژیکی که از ابتدای شیوع کرونا به وزارت بهداشت داده شد، «هیچ کدام صحیح نبوده و برای هیچ اقدامی مناسب نبود».

ملک‌زاده که پیشتر وزیر بودن در دولت هاشمی رفسنجانی را هم تجربه کرده بود اما این ادعای وزیر را رد کرده و گفته بود که او برای امور پژوهشی وقت نمی‌گذارد.

انتقاد از ملک‌زاده تنها به وزیر بهداشت محدود نمانده است. موید علویان که در دولت احمدی‌نژاد معاون سلامت وزارت بهداشت و درمان بود، در نامه‌ای به نمکی نوشت: حوزه پژوهشی این وزارتخانه تا به حال نتوانسته راهنمای دقیقی باشد. او حتی ملک‌زاده را به رعایت نکردن اخلاق در پژوهش‌های علمی و مقاله‌های منتشر شده در مجلات علمی بین‌المللی متهم کرد.

«تعارض منافع» یا تصدی همزمان مدیریت در بخش دولتی و خصوصی از دیگر نقدهای او به ملک‌زاده است که گفته می‌شود در هیئت مدیره شرکت‌های دارویی حضور دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.