ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهردار بندرعباس: منتشر کننده فیلم را پیدا کنید؛ من استعفا نمی‌دهم

شهردار بندرعباس در واکنش به بالا گرفتن انتقادها درباره تخریب سرپناه محقر یک زن بندرعباسی توسط مأموران شهرداری این شهر، از «دستگاه‌های ذی‌ربط» خواست تا برای شناسایی فردی که فیلم این رویداد را منتشر کرده، ورود کنند.

عباس امینی‌زاده، شهردار بندرعباس، روز شنبه یکم آذرماه، در واکنش به بالا گرفتن انتقادها درباره تخریب سرپناه محقر یک زن بندرعباسی توسط مأموران شهرداری این شهر، از «دستگاه‌های ذی‌ربط» خواست تا برای شناسایی فردی که فیلم این رویداد را منتشر کرده، ورود کنند.

صحنه‌ای از تخریب سرپناه خانواده بندرعباسی

او همچنین از به تعلیق درآمدن تیم تخریب شهرداری که در فیلم یاد شده حضور داشته‌اند، خبر داده و در پاسخ به خبرنگاران گفته استعفا نخواهد داد.

به‌نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امین زاده با اشاره به ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان به این موضوع تخریب سرپناه یک زن در بندرعباس گفته: 

«هر تصمیمی که دستگاه قضایی بگیرد به طور محکم اجرا می‌کنیم. ما از روز نخست دستور دادیم که تیم برخورد کننده در فیلم از [بخش] تخلفات معلق شوند تا بررسی‌ها صورت گرفته و تصمیم مقتضی گرفته شود.»

او سرپناه تخریب شده زن بندرعباسی را «غیر مسکونی» توصیف کرده و گفته: «در تصاویر مشخص است که این بنا منزل مسکونی نبوده بلکه یک چارچوب بدون دیوار با پلاستیک است. از لحاظ چارچوب و رویه قانونی نیز هر ساخت و ساز غیرقانونی براساس وظایف قانونی تا زمانی که سقف زده نشده می‌توان تخریب کنیم.»

این گفته‌های شهردار بندرعباس در حالی‌ست که فیلم منتشر شده از اقدام مأموران شهرداری برای تخریب سرپناه زن بندرعباسی نشان می‌دهد در هنگام تخریب برخی از لوازم منزل همچون یخچال و فرش در این سرپناه وجود دارد.

همچنین در ابتدای فیلم یاد شده، مأموران شهرداری در حال تخریب «سقف» سرپناه این زن بندرعباسی هستند.

شهردار بندر عباس اما اعلام کرده در کنار این سرپناه تخریب شده، «اماکن دیگری هم در شرف رفع تصرف قانونی است.»

روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ یک ویدئو، از تخریب سرپناه محقر یک خانواده در بندرعباس به دست مأموران شهرداری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان می‌داد مأموران شهرداری بندرعباس، در حال تخریب سرپناه محقر یک خانواده ساکن حاشیه این شهر هستند. در این فیلم زن سرپرست خانوار که منزلش در حال تخریب بود، پس از آنکه نتوانست مانع از ویران شدن سرپناه خانواده‌اش به‌دست مأموران شهرداری شود، خود را به آتش کشید.

به‌دنبال بالا گرفتن انتقادها از این اقدام شهرداری بندرعباس، اخبار ضد و نقیضی مبنی بر استعفای شهردار این شهر به‌دلیل مواجهه او با افکار عمومی در رسانه‌های محلی منتشر شد.

امینی زاده اما با تکذیب این خبر گفته: «بنده منتخب شورای شهر هستم و به نوعی شهردار ۶۰۰ هزار نفر هستم. بنده برای استعفا نیامده‌ام برای کار کردن وارد شده‌ام و خدمت می‌کنم.»

او همچنین واکنش برخی مسئولان قضایی و دولتی در برابر انتشار فیلم تخریب سرپناه زن بندرعباسی را «تسویه حساب شخصی» قلمداد کرده و از «دستگاه‌های ذی‌ربط» خواسته تا برای شناسایی منتشر کننده فیلم وارد عمل شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سید جلیل انوری

    آقای شهدار شما دنبال فیلم گیرنده ای . اگر مردی جدولهای خیابان اصلی شهر را درست کن . فاظلاب ر . ایستگاه اتوبوس را کامل کن . با ورق استیل ۳۱۶ نه با ورق آهن مسخره تا بیایی کامل کنی دوباره زنگ زده و خراب شده . فقط یه نگاه تو عکس کشور امارات کن با ما چه فرق دارد . یه درخت به سطح شهر اضافه شده تا به حال ‌. فقط هر سال کمتر هم میشه و خیلی حرفها

  • غلامرضا

    آقای علیرضا اسلام تنها مذهبی است که در آن ۱۴۰۰ سال میباشد که مسلمین مشغول کشتار یکدگر و بقیه میباشند. همچنین اسلام تنها آیینی است که رسما و شرعا به پیروانش اجازهء دروغ گفتن میدهد؛ "تقیه." در سنت اسلام مفهوم "جهاد" برای لشکر کشی و غارت کشورهای غیر مسلمان ابداع شد, که بر اساس آن فتوحات تحرک اجتماعی چشمگیری از آن مسلمین شد. اما خود این ثروتهای انباشت شده دلیل و محرکی شد برای جدال, جنگ, تفرقه و کشتار مابین مسلمانان برای تملک بیشتر از غارت ها و دزدی های بدست آمده از "جهاد"اسلامی. جدال, جنگ, تفرقه و کشتاری که ۱۴۰۰ سال است ادامه دارد. امام حسین و حسن در لشکر کشی های اسلام به ایران شرکت داشته و در گیر بودند, (تاریخ طبری). خود امام حسین در این مورد گفته بوده است که: " ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی‌ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی‌ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت." در کتاب "تاریخ اجتماعی ایران" به قلم مرتضی راوندی؛ "جلد نهم: فرقه های مذهبی در ایران" می خوانیم که چگونه در تبریز مسلمانانی را که حاضر به پذیرش شیعه نبوده سر بریده و در یک شب بیش از ۲۰۰۰ کشته فقط در تبریز انباشت شده بود. تاریخ اسلام از روز ازل چیزی نیست جز شهوت, حرص و طمع بر سر ثروت و قدرت؛ تماما به نام خدا, الهی و الله! تاریخ جمهوری اسلامی دقیقا پیروی و پیگیری سنت خونین و جنایتکارانه ای اسلام است.

  • جواد

    سهم سفره انقلاب را نقد به شهردار بدید بلند شه زودتر بره کانادا. خدا رحم کنه به اون بدبختی که فیلم گرفت. احتمالا خودش و خانواده اش را می کشند می گن معتاد بوده سر مواد درگیری می شه و کشته می شه. نظام اسلامی است. درجه فساد و ظلم خارج از هر مقیاسیه. حرف خمینی درست در اومد. به « ظلم »کم بسنده نکنید. ما خیلی بیشترش را بهتون می دیم.

  • علیرضا

    جنایت هولناک فوق الذکر نه اولین ، نه آخرین جنایت از این دست بوده و هست. باید جنایت را بشدت محکوم کرد اما وقتی فردی از پیامبر اسلام و ۱۲ امام می نویسد که آنها هم همین کارها را می کردند، عمق بیسوادیش را می رساند. اولا تا زمانیکه پیامبر اسلام بود حنگی برای تصرف کشورهای دیگر در نگرفت و تهاحمی نشد و اولین حنگ کشورگشایانه در زمان خلیفه دوم بوقوع پیوست. در ضمن از ۱۲ امام شیعیان تنها علی بود که به خلافت رسید و در دوران او هم هیچ جنگ کشورگشایانه بوقع نپیوست. گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری. این منطق آقای حقیقتگو است. بنده جنایات خمینی و خامنه ای را بعنوان یک مسلمان که زندانی سیاسی این رژیم و رژیم پیشین بوده محکوم می کنم . مسلم است که ایران آنقدر از ثروت مادی برخوردار است که شهروندانش از رفاه برخوردار باشند. کمک های اجتماعی و همچنین برخورداری از مسکن و درمان رایگان حق مسلم توده هایی است که همچون همین خانم از آن محروم هستند. یگانه راه حل هم برافکندن بساط ظلم و ستم خامنه ای و حکومتی است که ملت ایران را از حقوق اجتماعی و انسانی اش محروم کرده است. با آرزوی اینکه در فردای آزادی ایران از شر رژیم فاشیسم دینی ولایت فقیه دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

  • کریمی

    بله درسته چون طبق منطق جناب شردار این فیلمبرداره که خانه روداره خراب میکنه

  • حقیقتگو

    دستگیر کردن عکاسان و فیلم برداران و شاهدان وافشاگران سالهاست که توسط خامنه ای و شرکاء ادامه داشته و دارد که مردم نبینند و نشوند و متوجه نشوند ...درهمان اوایل بروز ویروس کرونا که افرادی به عکس برداری از جنازه های تلف شده گان ویروس کرونا در قم کرده بودند دستگیر وزندانی شده اند که تاکنون هم رد و اثری اژانها یافت نمیشود و حیوان اللهی های حکومتی ازجمله خامنه ای و شرکاء افشاگری ها و هشداردادن آنها را به حمایت ازدشمنان شان که امریکا و اسرائیل باشند تعبیر کردند و درصدد تشویش اظهار عمومی درایران هستند و این حیون اللهی ها به عمد و نشان دادن قدرتشان درب مساجد و امام زاده و ضریح ها باز کذاشتند و به مردم هم گفتتند ویروس کرونا مورد مهمی نیست بلکه فتنه امریکا و اسرائیل است ونتیجه سیاست عباردوشان حیون اللهی هم درتمامی شهرها ایران و با نلفات چند ده هزارنفری شاهد هستیم ..زمانی که روزنامه نگاران و عکاسان به ساخت و سازهای غیرقانونی ویلاهای لواسان دخول کردند همگی دستگبر شدند و روزنامه هایشان تعطیل شد ...زمانی که اقشاری به تصاحب کردن کوه ها و بخش و میان کردن اعتراض کردند بهمین سرنوشت دچار شدند ...بازهم افرادی که درتظاهرات با انچه سپاه و بسیج ومزدواران حیون اللهی ها با مردم چننین و چنان میکردند دستگیر شدند ودر زندان بسر می برند..حالا شهردار حیون اللهی حکومت حیون اللهی ها بازهم همان شیوه رهبر خامنه ای حیون اللهی را پیشنهاد می کند عکاس را دستگیر کنی وبسزای اعمالش برسانید ...این حیون اللهی شهردار بندرعباس با وجدان حیوانی وضد انسانی نمی گوید که وقتی کشتی کشتی بنزین مفت و کالاهای اساسی برای ونزوئلا میرود چرا باید یک زن وفرزندش درآلونگی بسر برند و لاقل می گفت برای آواره گان این چنینی چند کانکس بگذارند ...بله قانون است کدام قانون حیون الله ؟ این است اسلام و عطافت اسلامی و بشر دوستی پیامبر اسلام و دوازده امامش .که درحقیقت آنها هم موردی غیرآزنچه خمینی و خامنه ای دراین چهل برمردم ایران روا کرده است نبوده اند که برتصاحب کردن و ثروت اندوزی و تصاحب دختران و زنان به کشورها حمله ور میشدند......