ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخرین امیدهای ترامپ رنگ می‌بازند

دونالد ترامپ در راستای تلاش‌هایش برای تغییر نتایج انتخابات آمریکا با نمایندگان جمهوری‌خواه میشیگان دیدار کرد. این تلاش خطرناک و بی‌سابقه در تاریخ ایالات متحده، بی‌ثمر ماند.

دونالد ترامپ روز جمعه تلاشی بی‌ثمر اما خطرناک و همینطور بی‌سابقه در تاریخ ایالات متحده انجام داد تا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را تغییر داده و خود بر کرسی قدرت بنشیند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رقابت کردند و طبق شمارش آرا بایدن پیروز این انتخابات شد. ترامپ اما نتایج را نمی‌پذیرد و ادعا می‌کند که در انتخابات تقلب صورت گرفته. ( عکس از خبرگزاری فرانسه)

ترامپ در راستای تلاش‌های مذبوحانه برای نقض ارزش‌های دموکراتیک ۲۰ نوامبر/ ۳۰ آبان با رهبران جمهوری‌خواه میشیگان در کاخ سفید دیدار کرد. این در حالی است که تنها کمی پیش از آن پیروزی بایدن در ایالت جورجیا نیز تایید شده بود.

تاکنون چند مورد از شکایات دونالد ترامپ و ادعاهایش مبنی بر تقلب در دادگاه‌های آمریکا رد شده است.

اما استراتژی کارزار ترامپ ظاهرا این است که قانون‌گذاران میشیگان و سایر ایالت‌های تحت کنترل جمهوری‌خواهان در سنا را متقاعد کنند که رای مردم را کنار بگذارند و ترامپ را پیروز اعلام کنند. این در حالی است که مقامات آمریکایی انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر را امن‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا خوانده‌اند.

سیدنی پاول یکی از وکلای ترامپ گفت: «رک بگویم همه انتخابات در همه ایالت‌های چرخشی باید باطل شود و قانون‌گذاران اطمینان حاصل کنند که رای‌های الکترال به ترامپ اختصاص یابد.»

رهبران جمهوری‌خواهان میشیگان در سنا جمعه به درخواست ترامپ به کاخ سفید رفتند.

مایک شیرکی، رهبر اکثریت سنا در فرودگاه واشنگتن با استقبال معترضان و رسانه مواجه شد. معترضان فریاد می‌زدند «نتایج را تایید کنید!» و «مدرک تقلب کجاست؟»

اما بعد از دیدار از کاخ سفید شیرکی و دیگر نماینده جمهوری‌خواه لی چتفیلد تعهد خود به فرایند انتخاب الکترال را تایید کردند که ظاهرا ضربه بزرگی به تلاش‌های ترامپ بود.

دو نماینده جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند:

«ما هنوز در جریان اطلاعاتی قرار نگرفته‌ایم که ممکن باشد نتایج انتخابات در میشیگان را تغییر دهد و به عنوان رهبران قانون‌گذار از قانون تبعیت می‌کنیم و فرایند عادی را خصوص انتخاب الکتورهای میشیگان را پیش می‌بریم.»

آنها افزودند: «فرایند تایید نتایج انتخابات در میشیگان باید فرایندی مصرانه عاری از تهدید و ارعاب باشد.»

تلاش‌های ترامپ برای انکار شکست خود در انتخابات از طریق به جریان انداختن پرونده‌های قضایی تاکنون به موفقیت معناداری نرسیده است. تلاش‌های او برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات در سه ایالت به شکست منجر شده است.

مقامات جورجیا شامل جمهوری‌‌خواهان روز جمعه نتایج انتخابات در جورجیا را تایید کردند. بر اساس این نتایج باید با ۱۲ هزار و ۶۰۰ رای بیشتر از ترامپ برنده این ایالت است. شمارش مجدد آرا به صورت دستی این نتایج را تایید کرده است.

برد رفنسپرگر وزیر امور داخلی ایالت جورجیا روز جمعه گفته از شکست حزب خود سرخورده است اما «ارقام دروغ نمی‌گویند.»

با این حال کارزار ترامپ هنوز تسلیم نشده و مدعی پیروزی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    خود ترامپ دقیقا می داند که هیچکدام از این شارموته بازی ها موثر نخواهند بود و باید از کاخ سفید بیرون بیاید. اما تمامی این لج بازی ها و اصرار بر "پیروزی" چیزی نیست جز زمینه سازی و مقدمه هایی برای جا انداختن روایتی (کاملا کذب و دروغ) برای آنهایی که به او رای داده اند, و تکرار این داستان و روایت کاملا قلابی در رسانه های جمهوریخواهان (فاکس نیوز,...) برای چهار سال آینده, مبتنی بر اینکه بایدن رئیس جمهوری دروغین است و تمامی فرایند انتخاباتی در آمریکا فاسد است, و در یک کلام بی اعتبار کردن مردم سالاری در آمریکا. و چنین است که جنبش های فاشیستی رشد کرده و قدرتمند می شوند.