ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرتاب ۲۳ راکت به کابل: ۸ نفر کشته شدند

صبح امروز اول آذر ۲۳ موشک از منطقه تهیه مسکن حوزه ۱۷ شهر کابل و منطقه بین چهارراهی گل سرخ و چهاراهی مارکیت در حوزه چهارم شهر کابل، از دو خودرو باری سوزکی به کابل پرتاپ شد.

بنا بر اعلام وزارت داخله افغانستان ۲۳ راکت به کابل پرتاب شده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها شمار تلفات این حمله راکتی به هشت نفر رسیده و شمار زخمی‌ها هم به ۳۱ نفر رسیده است. این آمار نهایی نیست و ممکن است افزایش یابد.

تصویری از حملات راکتی امروز اول آذر ۹۸ در کابل

به گفته طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان حوالی ساعت ۸:۴۰ صبح امروز اول آذر ۲۳ موشک از منطقه تهیه مسکن حوزه ۱۷ شهر کابل و منطقه بین چهارراهی گل سرخ و چهاراهی مارکیت در حوزه چهارم شهر کابل، از دو خودرو باری نوع سوزکی به کابل پرتاپ شده است.

طبق این گزارش در حوزه دوم شهر کابل پنج موشک فرود آمده که در این حوزه یک نفر کشته و ۱۰ نفر مجروح شده‌اند. در حوزه ۱۱ نیز چهار موشک فرود آمده که منجر به کشته شدن سه نفر شده است و ۱۲ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. در حوزه شانزده کابل هم یک موشک فرود آمده که بر اثر آن یک نفر کشته و چهار نفر مجروج شده‌اند.

در حوزه نهم نیز یک موشک فرود آمده که دو نفر زخمی شده‌اند. در حوزه دهم شهر کابل نیز هفت موشک فرود آمده که براساس گزارش‌های اولیه سه نفر کشته و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت داخله اعلام کرده که در حوزه پانزدهم شهر کابل نیز یک راکت فرود آمده که تلفات جانی نداشته است.

علاوه بر این موارد، صبح امروز دو مین مغناطیسی در منطقه چهل ستون در غرب کابل و پل چرخی در شرق کابل منفجر شده که به کشته شدم یک نفر و زحمی شدم دو نفر دیگر منجر شده است.

دو خودروی نظامی در این انفجارها هدف قرار گرفتند. انفجار چهل ستون تلفاتی نداشته اما در انفجار پل چرخی یک نفر کشته و دو نفر زخمی شده است.

در ماه‌های اخیر افغانستان شاهد موارد متعددی از حلات راکتی و انتحاری بوده است.

روز دوم نوامبر / ۱۲ آبان، حدود ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح، در حالی‌ که قرار بود در دانشگاه کابل نمایشگاه کتاب افغانستان و ایران با حضور مقامات دو کشور برگزار شود، مردان مسلح به این بزرگ‌ترین دانشگاه افغانستان حمله کردند.

به‌ دنبال این حمله خونین که دست‌کم ۲۲ نفر کشته و ۲۲ تن زخمی برجای گذاشت، در حالی ‌که برخی خبرگزاری‌ها این حمله را به داعش نسبت دادند، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان مسئول این جنایت است و آن‌چه داعش ادعا کرده دروغ است.

گروه طالبان اما در واکنش به گفته‌های امروز امرالله صالح، ضمن رد دست داشتن شبکه حقانی در حمله به دانشگاه کابل، اعلام کرده که این ادعا به خاطر جلب توجه و فریب مردم مطرح شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    گل بود که به سبزه هم آراسته شد..بله طالیبان به موشک هم مجهز شد...وترامپ فرمان آزادی طایبان ها اززندان های افغانستان صادر کرد و همچنین تهدید کرد که اگرچنین نشود حمایت مالی امریکا برای افغانستان را قطع خواهد کرد هرچند که دولت و سیاسیون افغانستان بارها و بارها به ازاد کردن طالیبان ها هشدار داده بودند !! درحقیقت فلسفه تمام فاشیستی غرب وامریکا است که بله نمی گذاریم خاورمیانه نشینان روی صلح و صفا وآرامش شاملشان شود که ضمیمه ویروس پرورشی کرونا که جان مردمان خاورمیانه را نجوم وار می گیرد با طالیبان و القاعده ها و سپاه پاسداران و الشعبی ها باشند که همانند زنبورهای زهرآگین درفضای کشورهای خاورمیانه به مردم ظاهرشوند و آنها را بگزند و بکشند..ترامپ درحقیقت محض همان نژادپرست تمام فاشیست است که می گفت تنها نسل آلمانی باید برکره زمین حکومت کند و زادولد کند ومابقی نسل های مردمی درکشورها را پارازیت هائی خطاب میکرد که باید به هر وسیله و ابزاری منقرض شوند .منابع ومعادن این کشورها باید برای نسل برتر آریائی آلمان ها مورد استفاده قرارگیرد..ودرحقیقت محض نتنها غرب درصدد محو و نابودی طالیبان و القاعده و داعش و حکومت طالیبان خمینی و خامنه ای درایران نبوده است بلکه کشتارکردن مردمان در کشورهای خاورمیانه مطلوب غرب و امریکا بوده است ..طالیبان و القاعده کارخانه تولید اسلحه و جنگ افزار وحالا هم موشک نداشته وندارند بله تمامی انچه دارند ازامپریالیست های فاشیستی کره زمین خوار بوده ومی باشد...چرا قطر که مقر طالیبان ها و القاعده است مورد تحریم ترامپ قرار نگرفته است؟

  • عزیز

    پس از حمله بربرهای داعشی به کردهای عراق در شنگال و کشتن و غارت مردمان صلح طلب آن دیار، حکومت خود خوانده بربرهای داعشی در سوریه اعلام حکومت اسلامی کرد. فرمانده نظامی نیروهای آمریکایی در مصاحبه‌ای رسماً اعلام کرد، که داعش تثبیت شده و بیش از 30 هزار جنگجو دارد و از بین بردن این متحجران و جنایتکاران به بیش از 30 سال زمان لازم است!!!! مردم دنیا با تعجب این سخنان را دنبال می‌کردند و با خود می‌گفتند: مگر می‌شود عده‌ای متحجر مذهبی بتوانند چنین قدرتی داشته باشند که فرمانده بزرگترین قدرت دنیا را دچار ناتوانی و اضمحلال کنند! بعدها در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آقای ترامپ پرده از جنایت خانم کلینتون و تیم اوباما در بوجود آوردن این گروه آدمخوار برداشت، و گفت که تیم اوباما با ریاست خانم کلینتون داعش را بوجود آوردند. با روی کار آمدن آقای ترامپ، و با کمک نیروهای کرد دمکراتیک سوریه و کردهای عراق و ارتش عراق و ائتلاف بین المللی، بربرهای داعشی تار و مار شدند. البته بوجود آورندگان و منتفع شوندگان از حضور داعش، تمایلی به از بین رفتن کلی داعش نداشتند. بهمین دلیل تا توانستند آنها را از سوریه به افغانستان و دیگر کشورها منتقل کردند، برای روز مبادا! تتمه داعش در افغانستان، و طالبان، فرزند خلف دمکراتهای آمریکا هنوز در حال جنایت هستند. اخیراً هم آمریکا طالبان را از لیست تروریستی خارج کرد! مردم افغانستان باید بدانند که طالبان توسط چه کسانی تقویت می‌شود. باید از مجامع بین‌المللی بخواهند تا آمریکا و دیگر کشورها دست از ساپورت این گروههای متحجر بردارند، تا دنیا آسوده شود. یکی از این گروههای متحجر که دنیا را به آشوب کشیده، جمهوری اسلامی ایران است. این بربرهای ایرانی توسط بسیاری از کشورهای غربی حمایت می‌شوند. طالبان ما اصلاح‌طلبان هستند. باید مردم ایران هم از حمایت کنندگان غربی استمرار طلبان تحجر و دین بخواهند که دست از حمایت اسلام طالبان ایران (اصلاح طلبان) بردارند.