ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقامات فعلی و پیشین دولت ترامپ در سکوت با تیم بایدن تماس برقرار می‌کنند

سی‌ان‌ان در گزارشی به مجموعه‌ای از اظهارات مقامات فعلی و سابق آمریکا که در حال همکاری با دولت در حال شکل‌گیری بایدن هستند اشاره کرده است.

بر اساس یک گزارش اختصاصی شبکه خبری سی‌ان‌ان، تعدادی از مقامات دولت ترامپ و نیز تعدادی از منصوبان سیاسی ترامپ که در ماه‌های اخیر دولت ترامپ را ترک کرده‌اند در سکوت شروع به برقراری تماس با اعضای تیم جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا کرده‌اند.

جو بایدن درکنار کمالا هریس

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هنوز حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات ماه نوامبر و قبول شکست نشده است. از سوی دیگر آژانس دولتی خدمات عمومی که با نام  GSA شناخته می‌شود نیز هنوز حاضر پیروزی بایدن را به رسمیت نمی‌شناسد و روند اداری و رسمی انتقال دولت را آغاز نکرده است.

بایدن و تیم او در حال حاضر دسترسی به آژانس‌های دولت فدرال ندارد و بودجه ای‌نیز برای تشکیل دولت جدید و استخدام افراد جدید در اختیارشان گذاشته نشده است. جو بایدن برخلاف روسای جمهوری منتخب پیشین همچنین هنوز به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی ندارد.

سی‌ان‌ان در گزارش خود به مجموعه‌ای از اظهارات مقامات فعلی و سابقی که در حال همکاری با دولت بایدن هستند اشاره کرده، از جمله یک مقام سابق دولت ترامپ که به سی‌ان‌ان گفته است که تماس با تیم بایدن را به منزله ترجیح دادن به «وظیفه نسبت به کشور» به «ملاحظات حزبی» می‌بیند.

یک مقام فعلی دولت نیز در گفت‌وگو با این شبکه خبری تایید کرده است که تماس‌های غیر رسمی از داخل دولت اوباما با تیم بایدن برقرار شده است.

این تماس‌ها چنانچه سی‌ان‌ان گزارش داده همگی غیر رسمی هستند. یک مشاور ارشد بایدن نیز این تماس‌ها را تایید کرده اما حاضر به توضیح در این رابطه نشده است.

تشکیل دولت انتقالی و دریافت اطلاعات طبقه‌بندی شده از این جهت اهمیت ویژه‌ای دارد که آمریکا مانند بسیاری از کشورهای جهان درگیر فراگیری کرونا است. بیش از ۱۱ میلیون آمریکایی به این ویروس مبتلا شده اند و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در آمریکا به مرز ۲۵۰ هزار نفر نزدیک می‌شود. یکی از اولویت‌های مهم دولت بایدن مقابله و مهار ویروس کرونا خواهد بود.

جو بایدن روز هفتم نوامبر با شکست دونالد ترامپ و با کسب بیش از ۲۷۰ رأی الکترال، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد.

جو بایدن پس از آنکه در ماه دسامبر توسط الکتورها رسماً انتخاب شد، در روز بیستم ژانویه بر روی پله‌های ساختمان کاپیتول (کنگره) در پایتخت به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا سوگند یاد می کند و سپس راهی کاخ سفید به آدرس شماره ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانیا در شهر واشنگتن دی‌سی می‌شود تا برای ۴ سال رییس جمهوری آمریکا باشد.

جو بایدن ۷۷ ساله  مسن‌ترین رییس جمهوری خواهد بود که وارد کاخ سفید می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.