ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی ۶ دانش‌آموز در رامهرمز؛ فرماندار تکذیب کرد، استاندار تأیید

استاندار در بخشی از سخنان متناقض‌اش تلویحاً پذیرفت که یکی از دلایل خودکشی دانش‌آموزان رامهرمزی ممکن است فقر بوده باشد.

استاندار خوزستان خودکشی شش دانش‌آموز در شهرستان رامهرمز را تأیید کرد. فرماندار شهرستان پیش از این خودکشی دانش‌آموزان در اثر فقر و نداری را انکار کرده بود.

عکس: آرشیو

شامگاه جمعه ۲۲ آبان دختر ۱۵ ساله‌ دیگری در رامهرمز خوزستان خود را حلق‌آویز کرد. او ششمین دانش‌آموزی بود که در این شهرستان محروم اقدام به خودکشی کرد.  فقر، تبعیض، آموزش ناکافی و اعتیاد والدین به بحران‌های اجتماعی از جمله بی‌آبی در رامهرمز دامن زده و ممکن است انگیزه زندگی در نوجوانان را تا آن حد کاهش داده باشد که آن‌ها از روی افسردگی و نومیدی به خودکشی روی آورده باشند. با این‌حال فرماندار نه تنها خودکشی دانش‌‌آموزان محروم را انکار کرده بود بلکه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خواسته بود مانع از انتشار خبر خودکشی دانش‌آموزان شود.

غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه ۲۸ آبان در نشست خبری آنلاین خود خودکشی دانش‌آموزان را تأیید کرد اما ادعا کرد که خودکشی آن‌ها به فقر ربط ندارد:   

«طبق بررسی‌های صورت گرفته این خودکشی‌ها ارتباطی با فقر و مسائل مالی نداشته اما بررسی در این رابطه ادامه دارد و منتظر گزارش نهایی خودکشی‌ها هستیم.»

با این حال استاندار در بخش دیگری از سخنان متناقض‌اش تلویحاً پذیرفت که یکی از دلایل خودکشی دانش‌آموزان رامهرمزی ممکن است فقر بوده باشد:

«قبول دارم که پاک کردن صورت مسأله به حل شدن این مشکلات کمک نمی‌کند و باید برخورد واقعی و منطقی با قضیه داشته باشیم، به این معنی که اگر فقر ریشه این خودکشی‌ها باشد باید به آن رسیدگی شود و اگر مسائل دیگر علت اصلی باشد، آنها نیز باید مورد توجه و اقدام قرار گیرد.»

استاندار خوزستان هم‌صدا با فرماندار رامهرمز رسانه‌ها را به نشر اخبار جعلی متهم کرد:

«رسانه‌ها اجازه ندهند اخبار جعلی و ساختگی که احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کند، منتشر شود.»

رحیم رستمی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز به رسانه‌های محلی گفته بود:

«یکی از خودکشی‌های اخیر به علت اصرار دانش‌آموز به داشتن موبایل و خودداری والدین و برادران متوفی در تهیه موبایل بوده است.»

بر همین اساس از ۲۷ هزار دانش‌آموز این شهرستان چهار هزار نفر فاقد موبایل و ابزار حداقلی برای تحصیل مجازی‌اند.

استاندار خوزستان ادعا کرد که استانداری با «ستاد اجرایی فرمان امام» و با «کمیته امداد» قرارداد تأمین ۳۰ هزار دستگاه تبلت را منعقد کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ****

    خوب مگه راه دیگه ای هم برای مردم گذاشه این نظام فاسد حالا اگر بزرگتر باشن میگن از بیکاری و...اما اینها زیر فشار احتمالی خانواده هاشون این کار را کردند فقر خانواده ها اختلاف طبقاتی شدید نبود اینده و... نگید طرف خودکشی کرده باید بشکنید مطلب را منم شاید خودکشی کردم اما من یه امید دارم سقوط ج.ا به اون امید زنده ام زیادم معلوم نیست