ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش اتیوپی حملات هوایی به مرکز تیگرای را آغاز کرد

دولت فدرال اتیوپی سه روز به نیروهای جبهه آزادی‌بخش تیگرای فرصت داده است که تسلیم شوند، در غیر این صورت «قاطعانه» عمل خواهد کرد.

با وجود تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس، درگیری‌ها در ایالت تیگرای اتیوپی ادامه دارد. دولت فدرال برای تصرف کامل تیگرای حملات هوایی به مرکز این ایالت را آغاز کرد و از شبه‌نظامیان خواست تسلیم شوند.

یک سرباز ارتش اتیوپی ـ عکس از shutterstock

به‌گزارش رویترز، در حالی‌که دو هفته از درگیری‌های نظامی میان نیروهای دولت فدرال اتیوپی و جبهه آزادی‌بخش تیگرای (TPLF) می‌گذرد آدیس‌آبابا بامداد سه‌شنبه ۱۷ نوامبر / ۲۷ آبان اعلام کرد که ارتش این کشور حملات هوایی به مِکِله، مرکز ایالت شمالی تیگرای را آغاز کرد.

آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی از یک ضرب‌الاجل سه روزه به نیروهای تیگرای و شبه‌نظامیان آن خبر داد و از آن‌ها خواست تسلیم شوند.

آبی احمد در فیس‌بوک نوشت:

«پس از انقضای این ضرب‌الاجل آخرین اقدام قاطع برای برقراری نظم در روزهای آینده انجام خواهد شد.»

مقام‌های محلی تیگرای در این‌باره هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

از زمانی که نخست‌وزیر اتیوپی در ۴ نوامبر / ۱۴ آبان دستور حملات هوایی و زمینی به ایالت تیگرای را به دلیل سرپیچی رهبران این ایالت از اقتدار او صادر کرد، در این درگیری‌ها صدها نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲۵ هزار نفر آواره شده و به سودان پناه برده‌اند.

اما آبی احمد، جوان‌ترین رهبر آفریقا که سال گذشته برنده جایزه نوبل صلح شد، تاکنون در برابر فشار برای گفت‌وگو با نمایندگان جبهه آزادی بخش تیگرای مقاومت کرده است.

رهبران تیگرای آبی احمد را که از بزرگترین گروه قومی «اورومو» می‌آید متهم به آزار و اذیت و پاکسازی آن‌ها از نهادهای دولتی و نیروهای امنیتی در طی دو سال گذشته کرده‌اند. او اما می‌گوید نیروهای تیگرای با حمله به یک پایگاه نظامی علیه او قیام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.