ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران و عراق «سند همکاری نظامی مشترک» امضاء می‌کنند

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران می‌گوید سند همکاری مشترک نظامی با عراق مراحل نهایی را می‌گذراند و به زودی امضاء خواهد شد.

وزیر دفاع عراق در تهران با علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی و محمد باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح دیدار کرد. باقری پس از این دیدار گفت: سند همکاری دفاعی دو کشور به زودی امضاء خواهد شد.

جمعه عناد سعدون در سفر به تهران با علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. او پیشتر با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح نیز دیدار کرده بود.

محمدباقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران یکشنبه ۲۵ آبان پس از دیدار با جمعه عناد سعدون وزیر دفاع عراق که به تهران سفر کرده است، از تدوین سند همکاری دفاعی دو کشور خبر داد و گفت: این سند «مراحل آخر را می‌گذراند و در آینده نزدیک به امضاء خواهد رسید».

باقری درباره جزئیات این توافق مشترک چیزی نگفت اما گفت: دو کشور در گذشته همکاری‌هایی در حوزه دفاعی و تجهیزاتی داشتند و وزارت دفاع ایران «محصولاتی که کشور عراق نیاز داشته را تأمین کرده است».

او «تبادل تجربه، رزمایش‌های نظامی مشترک و مسائل آموزشی» را از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار عنوان کرد.

وزیر دفاع عراق در تهران با علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی نیز دیدار کرده است.

او یک روز قبل (شنبه ۲۴ آبان) با امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های خبری ایران به نقل از جمعه عناد سعدون، هدف او و هیئت همراهش از سفر به تهران را «تحکیم و تقویت روابط دو کشور» گزارش کرده‌اند.

ایران در سال‌های اخیر به بهانه مقابله با داعش نیروهای نظامی وفادار به خود را در عراق سازمان داده است. مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق ادغام نیروهای شبه نظامی و مسلح در نیروهای نظامی را یکی از برنامه‌های خود اعلام کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.