ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون اول رئیس‌جمهوری افغانستان: طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شد

فردی به‌نام «عادل، فرزند محمد عارف» که این فرد پیش از این «تا صنف سوم در دانشکده شرعیات درس خوانده». از سوی شبکه «حقانی» برای انجام این حمله استخدام شده بود.

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان، روز شنبه ۲۴ آبان‌ ماه با انتشار یک پست در صفحه فیسبوک خود از بازداشت فردی به‌نام «عادل، فرزند محمد عارف» به‌عنوان طراح حمله به دانشگاه کابل خبر داد و نوشت که این فرد پیش از این «تا صنف سوم در دانشکده شرعیات درس خوانده» و از سوی شبکه «حقانی» برای انجام این حمله استخدام شده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به ‌نوشته روزنامه «۸ صبح کابل» در افغانستان، صالح همچنین گفته:

«مردم نجیب و چشم‌براه افغانستان، طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل را دستگیر کردیم. چنانچه گفته بودیم داعش تنها یک اسم است؛ این‌هایی که این‌کار را کرده‌اند چند هویتی هستند: حزب التحریر، طالب، داعش و همه، هر زمانی نیاز بوده از یک عنوان و لقب خاص استفاده کرده‌اند.»

به ‌گفته معاون اول رئیس جمهوری افغانستان، فرد بازداشت شده (عادل، فرزند محمد عارف)، اهل استان پنجشیر است و خانواده‌اش در منطقه پلچرخی کابل زندگی می‌کنند.

صالح در ادامه نوشته:

«باشندگان [اهالی] محل گفته‌اند که عادل سه سال مفقود بود و آوازه بود که برای جنگ و آموزش بیرون رفته است. عادل نام، می‌گوید که سلاح را از شبکه‌ حقانی از ولایت خوست به دست آوردند و هدایت برای‌شان توسط ثناوالله داده می‌شد.»

روز دوم نوامبر / ۱۲ آبان، حدود ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح، در حالی‌ که قرار بود در دانشگاه کابل نمایشگاه کتاب افغانستان و ایران با حضور مقامات دو کشور برگزار شود، مردان مسلح به این بزرگ‌ترین دانشگاه افغانستان حمله کردند.

به‌ دنبال این حمله خونین که دست‌کم ۲۲ نفر کشته و ۲۲ تن زخمی برجای گذاشت، در حالی ‌که برخی خبرگزاری‌ها این حمله را به داعش نسبت دادند، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان مسئول این جنایت است و آن‌چه داعش ادعا کرده دروغ است.

گروه طالبان اما در واکنش به گفته‌های امروز امرالله صالح، ضمن رد دست داشتن شبکه حقانی در حمله به دانشگاه کابل، اعلام کرده که این ادعا به خاطر جلب توجه و فریب مردم مطرح شده است.

برخی منابع غیر رسمی در افغانستان اما اعلام کرده‌اند که «عادل» در بازجویی‌های اولیه به ارتباط خود با شبکه حقانی اعتراف کرده است. 

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.