ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران معترض هفت‌تپه ادعاهای سخنگوی قوه قضاییه را تکذیب کردند

سخنگوی قوه قضاییه مدعی شد با پیگیری و اقدامات ویژه این قوه نه تنها حقوق معوقه کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه «به روز» پرداخت شده، که تعدادی از کارگران اخراج شده هم به کار برگشته‌‌اند. کانال مستقل کارگران هفت‌تپه در تلگرام اما با تکذیب این ادعاها به غلامحسین اسماعیلی لقب «پینوکیوی قوه قضاییه» داد.

سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه ۲۰ آبان مدعی شد با پیگیری و اقدامات ویژه قوه قضاییه، نه تنها حقوق معوقه کارگران معترض شرکت نیشکر هفت‌تپه «به روز» پرداخت شده، که تعدادی از کارگران که پیش‌تر به ‌دلیل شرکت در اعتصابات کارگری اخراج شده بودند به کار برگشته و در حال حاضر خط تولید این شرکت تعطیل نشده است. کانال مستقل کارگران هفت‌تپه در تلگرام اما با انتشار یک پست، ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده از سوی اسماعیلی، او را به ‌دلیل مطرح کردن ادعاهای خلاف واقع، «پینوکیوی قوه قضاییه» لقب داد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود در مورد آخرین اقدامات قوه قضاییه در مورد شرکت هفت‌تپه خوزستان گفت: 

«سیاست قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های شرکت‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی این است که هم به اتهام متهمان رسیدگی کند و هم به گونه‌ای تدبیر شود که کار و تولید تعطیل نشده، کارگران بیکار نگردند و حقوق کارگران هم به موقع استیفا شود.»

او در ادامه از برگزاری جلسه مشترک مراجع قضایی با مقامات اجرایی، امنیتی و قضایی در سطح استان برای حل مشکلات کارگران هفت‌تپه خبر داد و گفت: 

«برگزاری جلسات مختلف با مقامات اجرایی، امنیتی و قضایی در سطح استان و در سطح ملی در دادستانی کل کشور، حضور معاون دادستان کل کشور در مجموعه هفت‌تپه و پیگیری و یافتن راهکار برای تأمین حقوق معوقه کارکنان از جمله اقدامات صورت گرفته است که خوشبختانه با اقدام از ناحیه قوه قضاییه، حقوق معوقه پرداخت شده و الان پرداخت حقوق کارگران به روز است.»

اسماعیلی مدعی شد «با حمایت و اقدامات ویژه قوه قضاییه» و «تداوم کِشت»، نه تنها از تعطیلی شرکت هفت‌تپه جلوگیری شده بلکه تعدادی از کارگران که پیش‌تر به دلیل شرکت در اعتصابات کارگری از سوی مدیریت شرکت هفت‌تپه اخراج شده بودند، به کار برگشته و مشغول کار هستند.

کارگران معترض هفت‌تپه اما ساعاتی پس از طرح این ادعاها از سوی سخنگوی قوه قضاییه، با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود اعلام کردند:

«حقوق ما به روز نیست. اعتراض ادامه دارد. همکاران اخراجی به کار برنگشتند. اورهال انجام نشده. از ۱۲ هزار هکتار فقط یک چهارمش کشت شده و شرکت در حال نابودی‌ست.»

به این ترتیب کارگران صحت ادعاهای سخنگوی قوه قضاییه را زیر سوال برده‌اند و گفته‌های او را تکذیب کرده‌اند:

«اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه باز در مورد هفت‌تپه دروغ گفت و به دروغ اعلام کرد کارخانه اورهال شده و به دروغ گفت حقوق‌ها به روز شده و به دروغ اعلام کرد کارگران به سر کار بازگشتند. منبع خبرش کیست؟»

در پایان این مطلب از ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواسته‌ شده است تا «از حمایت اختلاس‌گران دست بردارد.»

ادعاهای مطرح شده از سوی سخنگوی قوه قضاییه اما در حالی‌ست که کارگران شرکت هفت‌تپه هم‌اکنون (سه‌شنبه ۲۰ آبان) با تجمع در محوطه این شرکت، خواهان برکناری و محاکمه امید اسدبیگی، از اعضای هیأت مدیره هفت‌تپه هستند.

فیلم‌ها و عکس‌هایی از تجمعات امروز کارگران در کانال تلگرامی «هفت تپه- کانال مستقل کارگران» منتشر شده است.

دور تازه اعتراض‌ها و اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه خوزستان از روز ۲۶ خرداد امسال آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. کارگران در طی بیش از چهار ماه اعتصاب، خواستار خلع ید فوری از امید اسدبیگی و مهرداد رستمی، دو کارفرمای خصوصی شرکت نیشکر هفت‌تپه، بازگرداندن منابع ارزی غارت شده به شرکت، پرداخت دستمزد معوق، بازگشت به کار کارگران اخراج شده و پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی در این شرکت هستند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که در سال‌های گذشته به ‌عنوان جایگاهی برای پیشبرد اعتراضات کارگری در شرکت هفت‌تپه مطرح بوده، از آن دست تشکل‌های مستقل است که در آبان ماه سال ۱۳۷۸ و در پی چندین سال اعتراضات کارگری توسط کارگران این کارخانه تأسیس شد.

با شکل‌گیری این سندیکا اما برخورد نهاد‌های امنیتی و دستگاه‌های قضایی با فعالان کارگری، به منظور سرکوب و به تعطیلی کشاندن آن آغاز شد.

از سال ۱۳۹۴ به این سو و در پی خصوصی شدن شرکت نیشکر هفت‌تپه، پرداخت دستمزد کارگران بیش از گذشته به تعویق می‌افتد. تخلفات مالی مدیران شرکت و همین‌طور عدم تخصص کافی مدیران در حوزه نیشکر نیز موجب شده است تولید محصول شرکت تا یک سوم کاهش یابد و به دنبال آن تعداد زیادی از کارگران از سوی کارفرمای جدید اخراج و خانه‌نشین شوند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.