ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کریستوفر میلر، سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا کیست؟

کریستوفر میلر، ۵۵ ساله که تا کنون مدیر بخش ضدتروریسم ملی بوده از این پس وظایف مارک اسپر را بر عهده می‌گیرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا مارک اسپر وزیر دفاع را اخراج  و کریستوفر میلر را به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا منصوب کرد.

کریستوفر میلر، سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا غروب دوشنبه ۹ نوامبر(به وقت شرق آمریکا) در دو توییت جداگانه خبر اخراج مارک اسپر و انتصاب میلر را اعلام کرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

دونالد ترامپ نوشت که کریستوفر سی میلر ، مدیر مرکز ضد تروریسم ملی آمریکا را به سرپرستی وزارت دفاع منصوب کرده و در ادامه در توییتی دیگر نوشت:« کریس بسیار خوب کار خواهد کرد، به خدمت مارک اسپر خاتمه داده شده است.  از او برای خدمتش تشکر می‌کنم»

کریستوفر میلر که ۵۵ سال دارد از ماه اوت امسال تا کنون مدیریت مرکز ضد تروریسم ملی آمریکا را بر عهده داشته است. پیش از این، میلر معاون دستیار وزیر دفاع برای عملیات ویژه و مبارزه با تروریسم بود.

ترامپ در توییت اخراج وزیر و انتصاب سرپرست دلیلی ارائه نداده است، اما خبر استعفای قریب ‌الوقوع مارک اسپر در هفته‌های اخیر در رسانه‌ها منتشر شده بود.

میلر بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۴ در ارتش خدمت می‌کرد و در عملیات رزمی در افغانستان در سال ۲۰۰۱ و جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ نیز حضور داشته است.

میلر پس از بازنشستگی از ارتش به عنوان پیمانکار وزارت دفاع مشغول به‌کار شد و سپس در سال ۲۰۱۸ به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور  و مدیر ارشد مرکز ضد تروریسم ملی آمریکا در شورای امنیت ملی مشغول به کار شد.

مارک اسپر، دانش آموخته دانشگاه جورج واشنگتن  است و همچنین دارای چند مدرک از کالج جنگ نیروی دریایی و کالج جنگ ارتش است. 

سنا تا سال ۲۰۲۱ نمی ‌تواند به صورت رسمی آقای میلر را به عنوان وزیر دفاع آمریکا تایید کند، به این دلیل که بر اساس قوانین فدرال افراد باید دستکم ۷ سال از خدمت نظامی‌شان گذشته باشد تا بتوانند چنین پستی را دریافت کنند.

هرچند ترامپ تاکنون دلیلی برای اخراج مارک اسپر عنوان نکرده اما پیش از این رسانه‌ها دلایل متعددی را در مورد اختلاف ترامپ و اسپر ذکر کرده بودند. اختلاف بر سر عدالت نژادی و برخورد با تظاهراتی که پیرامون مرگ جو،رحج فلوید توسط پلیسی در مینه‌سوتا در ماه مه آغاز شد و به سایر نقاط کشور سرایت کرد از جمله موارد اختلاف میان وزیر دفاع و رییس جمهور بوده است.

ترامپ تهدید کرده بود که ارتش را برای سرگوب تظاهرکنندگان می‌فرستد و ظاهرا آقای اسپر با این نحوه برخورد مخالف بوده است.

مارک اسپر به دنبال استعفای جیم متیس از وزارت دفاع عهده دار این پست شده بود. آقای متیس سال ۲۰۱۸ به دلیل اختلاف مواضع متعددی  از جمله بر سر جنگ سوریه استعفا داده بود. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.