ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چطور سبزتر خرید کنیم؟

چند روش ساده برای اینکه هنگام خرید مواد غذایی سازگار با محیطزیست عمل کنیم.

درباره آخرین باری که به فروشگاه مواد غذایی رفتید فکر کنید: چند کیسه پلاستیکی استفاده کردید؟ آیا محصولات فصلی خریدید؟ آیا بررسی کردید که ماهی تازه شما از کجا آمده است؟

اگرچه بسیاری از ما احتمالاً حداقل برای دو هفته در آشپزخانه‌مان مواد غذایی ذخیره می کنیم، اما در فرآیند خرید مواد غذایی، از پلاستیک استفاده شده گرفته تا محصولاتی که انتخاب می کنیم، زباله زیادی تولید می‌کنیم. روش‌های زیادی وجود دارد تا هنگام خرید مواد غذایی سازگار با محیط زیست عمل کنیم. تصمیم گیری برای خرید سازگار با محیط زیست می تواند تفاوت زیادی در اثری که بر محیط زیست می‌گذارید ایجاد کند.

تأثیرگذارترین تغییراتی که می توانید انجام دهید، به سادگی به معنی اندکی تغییر در عادت های روزمره و برنامه‌های روزمره است؛ به گونه ای که به کیف پول یا برنامه‌‌های زندگی‌تان آسیب نرساند. برای ایجاد تغییر لازم نیست که همه چیز را طبیعی (اکولوژیک) بخرید - این کار می‌تواند به سادگی انتخاب نوع بسته‌بندی سبزیجات باشد. از انتخاب انواع خاصی از پلاستیک گرفته تا خرید عمده. در اینجا هشت روش آورده شده است تا خرید بعدی شما در فروشگاه مواد غذایی کمی دوستدار محیط زیست باشد.

از کیسه‌های پلاستیکی قابل استفاده مجدد استفاده کنید

برای مبتدی‌ها کنار گذاشتن کاغذ و کیسه‌های پلاستیکی راهی عالی برای کمک به کاهش آلودگی است. اگر می‌دانید که باید به خرید مواد غذایی بروید، در ابتدای روز یک کیسه مناسب تهیه کنید و تلاش خود را برای حفظ محیط زیست با همین کار انجام دهید.

با این حال ، یک نکته وجود دارد: مطالعات نشان داده است که کیسه‌های پنبه ای به دلیل مقدار آب و سموم دفع آفات مورد نیاز برای تولیدشان برای محیط زیست از کیسه‌های پلاستیکی بدتر هستند. بنابراین، بهترین حالت برای شما خرید یک کیسه پلاستیکی قابل استفاده مجدد است - مانند کیسه‌های ساخته شده از پلاستیک بازیافتی. یا به سادگی از کیسه‌های پلاستیکی قدیمی که از فروشگاه مواد غذایی تهیه می‌کنید استفاده مجدد کنید. ممکن است کمی طول بکشد که عادت کنید و به یاد داشته باشید که کیسه‌های قابل استفاده مجدد را به همراه داشته باشید، اما زمین در طولانی مدت از شما به خاطر این کار تشکر می‌کند.

میوه و سبزیجات خود را نپیچید

یک روش دیگر برای کاهش ضایعات یکبار مصرف، کنار گذاشتن کیسه‌های پلاستیکی مخصوص نگهداری در بخش تولید است. البته شما نمی‌توانید در این کار نقش داشته باشید اما می‌توانید محصولاتی را انتخاب کنید که چنین بسته‌بندی‌هایی ندارند. بیشتر میوه ها و سبزیجات باید قبل از خوردن یا پختن شستشو داده شوند، بنابراین از مصرف پلاستیک بی‌هدف خودداری کنید. این کار شما نه تنها باعث كاهش پلاستیک مصرفی می‌شود، بلكه مقدار غذایی را كه هدر می‌دهید نیز كاهش می‌دهد، زیرا احتمال خرید به میزان دقیق مورد نیازتان هم بیشتر می‌شود.

ببینید که غذاهای دریایی شما از کجا می‌آید

به گفته سازمان صندوق جهانی حیات وحش (WWF)، صید بی رویه ماهیان و شیوه‌های ماهیگیری ناپایدار باعث شده است كه بیش از ۳۰ درصد از شیلات در سراسر جهان از «حد بیولوژیک» منطقه خود فراتر بروند. این مساله تهدید بزرگی برای زندگی دریایی و اکوسیستم اقیانوس است. غذاهای دریایی را در فروشگاه‌های محلی بخرید.

غذای خود را به صورت عمده خریداری کنید

نشنال جئوگرافیک گزارش داده که یک مطالعه نشان داده ۹۱ درصد پلاستیک بازیافت نمی‌شود. بنابراین، اگر بودجه لازم برای این کار را دارید، خرید عمده مواد غذایی می‌تواند راهی مفید برای کاهش محصولات غذایی بسته بندی شده به صورت جداگانه باشد. یادتان باشد آنچه بلافاصله استفاده نمی‌کنید، می‌تواند منجمد شود.

خرید عمده نه تنها مقدار پلاستیک مصرفی شما را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند در هزینه‌تان هم صرفه‌جویی کند.

خرید فصلی

دلایل زیست محیطی و مالی زیادی برای انتخاب محصول فصلی وجود دارد: نه تنها غذای فصلی هزینه کمتری دارد، بلکه برای محیط زیست نیز بهتر است، زیرا برای رشد به انرژی مصنوعی کمتری نیاز دارد.

علاوه بر این، اگر از آشپزی لذت می برید، به چالش کشیدن مهارت‌های آشپزی‌تان با تهیه غذاهای فصلی سرگرم کننده خواهد بود. با نزدیک شدن به پاییز، انواع سبزیجات غنی از مواد مغذی به بازار می‌آیند، از جمله کدو تنبل و کدو حلوایی که می توانید آن را به عنوان یک غذای اصلی بپزید یا سوپ‌های خوشمزه‌ای تهیه کنید یا در وعده اصلی مصرف کنید.

خرید محصولات زشت!

بیش از ۲۰ درصد میوه‌ها و سبزیجات کاشته شده در آمریکا هرگز از مزرعه خارج نمی شوند زیرا به اندازه کافی مطابق استانداردهای فروشگاه‌های مواد غذایی نیستند. این موضوع هر ساله منجر به هدر رفتن مقدار زیادی از مواد غذایی می‌شود. به همین دلیل برخی شرکت‌ها وجود دارند که میوه ها و سبزیجات کاملاً سالمی را که برای فروش «زشت» قلمداد شده‌اند جمع‌آوری می‌کنند و آنها را به مشتریان تحویل می‌دهند. دنبال چنین امکانی در محل زندگی خود بگردید.

برچسب‌ها را بررسی کنید

اگرچه ممکن است خواندن برچسب‌ها کار خسته‌کننده‌‌ای به نظر برسد، به خصوص هنگامی که از سر کار بر می‌گردید و دلتان می‌خواهد فقط زودتر غذای خود را بگیرید و به خانه بروید، اما برچسب‌های روی مواد غذایی اطلاعات مهم زیادی در مورد غذا و بسته‌بندی آن دارند. موادی را انتخاب کنید که بر اساس توضیحات پشت بسته، اثر کربنی کمتری به جا می‌گذارند. مثلا پلاستیک استفاده شده در آنها قابل بازیافت است.

در پایان توجه کنید که غذا خوردن و خرید به روشی سازگار با محیط زیست نیازی به تغییر دادن بودجه خانواده ندارد و به معنی خرید مواد غذایی گران نیست. با تعویض کیسه‌های خرید مواد غذایی یا صرف یک ثانیه بیشتر برای اینکه بدانید غذای شما از کجا می‌آید، می‌توانید کمی سبزتر زندگی کنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.