ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات آمریکا: رقابت شدید مرحله آخر و سناریوهای پیش رو

نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های کلیدی جورجیا، پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا از دونالد ترامپ پیش افتاده است.

شمارش آرا در ۵ ایالت سرنوشت‌ساز جورجیا، کارولینای شمالی، آریزونا، نوادا و پنسیلوانیا همچنان ادامه دارد. 

تا بعد از ظهر جمعه به وقت واشنگتن‌دی‌سی،  جو بایدن با ۷۳ میلیون و۹۸۵ هزار رأی عمومی و ۲۵۳ رأی الکترال از دونالد ترامپ  با ۶۹ میلیون و ۸۸۳ هزار رای عمومی و ۲۱۴ رأی الکترال پیش است. 

نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های کلیدی جورجیا، پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا از دونالد ترامپ پیش افتاده است.

 هر نامزدی که دستکم ۲۷۰  رأی الکترال را کسب کند برنده انتخابات است.

مردم در حال تماشای نتایج انتخابات در میدان تایمز نیویورک - عکس از خبرگزاری فرانسه

آخرین نتایج

بایدن و ترامپ در دو ایالت جورجیا و پنسلوانیا شانه به شانه جلو می‌روند. 

 جو بایدن با اختلاف اندکی در پنسیلوانیا، آریزونا، جورجیا و نوادا پیش است و دونالد ترامپ درایالت کارولینای شمالی از بایدن جلوتر است.

آریزونا

حدود ۹۲ درصد آرا شمرده شده و بایدن کمتر از ۲ درصد از ترامپ جلوتر است. همچنان صدها هزار رأی باید در این ایالت شمرده شود. آرایی که روز انتخابات به صندوق ریخته شده همگی شمارش شده و آرای باقی‌مانده آرای پستی است که دوشنبه و سه شنبه به مراکز اخذ رأی رسیده است.

آریزونا ۱۱ رأی الکترال دارد.

جورجیا

بیش از ۹۸ درصد آرا شمرده شده و بایدن ۱۵۰۰ رای از ترامپ جلوتر است.

قسمت قابل توجهی از ده‌ها هزار رای باقیمانده این ایالت مربوط به مناطق طرفدار دموکرات‌‌ها و البته بخشی نیز مربوط به مناطق عمدتا طرفدار جمهوری‌خواهان است. حدود ۹۰۰۰ رأی  شهروندان ساکن خارج آمریکا و آرای نظامیان این ایالت که مشغول خدمت خارج از کشور هستند قرار است روز جمعه شمرده شود. احتمال بازشماری آرا در این ایالت وجود دارد.

جورجیا ۱۶ رأی الکترال دارد.

پنسیلوانیا

حدود ۹۵ درصد آرا شمرده شده و بایدن با بیش از ۱۳ هزار رأی از ترامپ جلوتر است. شمارش آرای پستی هنوز به پایان نرسیده است. بخش قابل توجهی از آرای شمارش نشده مربوط به مناطقی است که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند.

پنسیلوانیا ۲۰ رأی الکترال دارد.

سناریوهای پیروزی 

تا ساعت۲۳ به وقت تهران،‌ بایدن ۲۵۳ رأی الکترال و ترامپ ۲۱۴ رأی دارد. بایدن در جورجیا (۱۶ رأی الکترال)، پنسیلوانیا (۲۰ رأی)، نوادا (۶ رأی)، آریزونا (۱۱ رأی) پیش افتاده. ترامپ بدون پیروزی در جورجیا یا پنسیلوانیا به ۲۷۰ رأی ــ تعداد لازم برای پیروزی ــ نخواهد رسید.

سناریوهای پیش روی بایدن

برای پیروزی در انتخابات بایدن لازم است رأی دو ایالت از یکی از این ۴ ایالت ( آریزونا، کارولینای شمالی، نوادا و جورجیا را ببرد.

راه دیگری پیروزی برای بایدن بردن رأی ایالت پنسیلوانیاست.

سناریوهای پیش روی ترامپ

ترامپ برای پیروزی در انتخابات به رأی ۳ ایالت از این ۴ ایالت ( آریزونا، کارولینای شمالی، نوادا و جورجیا)  به علاوه رأی ایالت پنسیلوانیا نیاز دارد .

کنفرانس خبری دونالد ترامپ در کاخ سفید در شامگاه پنجم نوامبر

افزایش حفاظت از بایدن

سرویس مخفی آمریکا از روز جمعه تدابیر امنیتی شدید تری برای حفاظت از بایدن در نظر گرفته است. به گزارش واشنگتن پست دلیل افزایش محافظت، احتمال پیروزی بایدن در انتخابات است. سخنگوی سرویس مخفی آمریکا حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشده و گفته است که تدابیر امنیتی افراد بلندپایه قابل بحث و اظهار نظر نیست. دستیاران بایدن نیز در این رابطه نظری نداده اند.

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ و همسرش جیل بایدن- عکس از خبرگزاری فرانسه

رییس جمهور بعدی روز بیستم ژانویه بر روی پله‌های ساختمان کاپیتول (کنگره) در پایتخت  سوگند یاد می کند و سپس راهی کاخ سفید به آدرس شماره ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانیا در شهر واشنگتن دی‌سی می‌شود تا ۴ سال رییس جمهور آمریکا باشد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    جناب سپهر نه تنها هیچ تقلبی در کار نبود, بلکه اکنون حتی تمامی حامیان و هواداران سابق ترامپ (بغیر از جولیانی) هم اذعان دارند که انتخابات تمام شده, ترامپ باخته و بایدن و مردم آمریکا برده اند. تا به حال ۲۳۰,۰۰۰ دویست و سی هزار آمریکایی به خاطر حماقت محض ترامپ از ویروس کوید ۱۹ جان باخته اند. اقتصاد آمریکا داغان شده. تنش های نژادی در همه جای آمریکا بالا گرفته. شاید بد نبود که شما از بستگان خویش پرسش میکردید که ترامپ چه گلی بر سر مردم آمریکا زده که فکر می کنند "اکثر مردم اینجا طرفدار ترامپ هستن؟!؟!" دلیل درجا زدن رای های الکترال ترامپ در ۲۱۴ نیز به دلیل قوانین و مقررات "رای های الکترال" است. توصیه می شود به بستگان خویش مقالات رادیو زمانه در مورد چگونگی قوانین و مقررات رای های الکترال معرفی کنید, تا در جهل مضاعف باقی نمانند.

  • sepehr

    فقط من تو این(( انتخابات ))یه چیز رو فهمیدم ... واون تقلب بی شرمانه جو بایدن بود و بس /// اکثر دوستان و فامیل من در آمریکا و ایالت های اون زندگی میکنن تا قبل از انتخابات که از اونا پرس و جو میکردم میگفتن اکثر مردم اینجا طرفدار ترامپ هستن خدا رو شکر هیچ کدوم بازاری نیستن همشون دارای شغل دولتی هستن // دکتر و استاد دانشگاه و مهندسی صنایع سنگین که حتی همون آقای مهندس رو زمانی که ایران زندگی میکرد از همین شبکه یک نشونش دادن که با اقای رفسنجانی داشت حرف میزد و از اختراعات و تولیداتش میگفت // اونا میگفتن که این بار هم ترامپ انتخاب میشه ولی همه دیدن که بایدن به طور شگفت اوری رای بالایی آورد ما که تو ایران زندگی میکنیم چشم از اخبار برنداشتیم به واقع میدیدیم که رای ترامپ همون طور 214 مونده و فقط از بایدن همین طور داره میره بالا و این جای شک و تردید داره و نه تنها من که همه میگن تقلب شده اونم یه تقلب واضح

  • هوشنگ

    تکرار تبلیغات به غایت احمقانهء حزب جمهوریخواهان آمریکا چیزی نیست جز بازتولید حماقت. یعنی جهل مضاعف. آیا زمانی که دیروز ترامپ به شبکهء فاکس نیوز حمله کرد , این هم کار پلوسی و CNN بود؟ این همه سیاستمداران حزب جمهوریخواه که بر خلاف ترامپ میگویند تمامی رای های قانونی مردم باید شمرده شوند چه؟ میچ مک کانل, سخنگوی جمهوریخواه سنای آمریکا هم "دلال چینی" هاست؟ جناب "Faryad" شما که چنین مزنهء بازار دلالان را به دست دارید لطفآ برای ما توضیح دهید, زمانی که پال مانافورت؛ رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ با کنستانتین کلیمنیک (ارشدترین جاسوس روسیه در خاک آمریکا) به طور روزمره در تماس بود, دلالی چه کسی را میکرد؟ جریان ویدئویی "دوش طلایی" ترامپ در مسکو پیشکشتان!

  • هوشنگ

    خطاب به "Faryad" اتفاقا انتخابات اخیر آمریکا به تنها چیزی که شباهت ندارد انتخابات ۸۸ در ایران است. در ۸۸ شمارش آرا داشت به طور زنده پوشش داده میشد, که یهو پخش زندهء شمارش آرا قطع شد. بعد از چهار, پنج ساعت دوباره پرنامه پخش شد و گفتند که در این چند ساعت که پوشش زنده قطع شده بود ۳۵ میلیون رای را شمردیم و احمقی نژاد برنده شده است. اکنون در آمریکا دو روز هست که شمارش آرا ادامه دارد و به احتمال قوی شمارش اولیه تا شنبه, یکشنبه ادامه خواهد داشت و باز شماری آرا حتی طولانی تر هم خواهد بود. به نظر می رسد تنها کسی در اینجا چرت میزند شاید فقط خود شما باشید!

  • Farid

    انتخابات لازم نبود! سی ان ان و نانسی پلوسی؛ بایدن دلال چینی ها را برنده اعلام میکردند!! کاریکه جنتی و بی بی سی در مورد احمدی نژاد کردند!

  • Faryad

    یاد آور حرفی است که کروبی در ۸۸ زد: تا از چرت کوتاه بیدار شدم بناگهان تعداد آمار بنحو سرسام آوری بنفع احمدی نژاد چرخید!