ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش قیمت دلار در بازارهای جهانی به سبب تزلزل بازارهای سرمایه

بازارهای سرمایه به این جمعبند رسیده‌اند که بایدن پیروز می‌شود و با این‌حال ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طرف ترامپ بازارها را متزلزل کرده است.

قیمت دلار در بازارهای جهانی نسبت به تعدادی از ارزهای دیگر به ثبات نسبی رسید با این‌حال انتظار می‌رود که تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان از ارزش آن کاسته شود. این واهمه وجود دارد که عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ به ناامنی در بازارهای سرمایه دامن بزند.  

بازارهای سرمایه به این جمعبند رسیده‌اند که بایدن پیروز می‌شود و با این‌حال ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طرف ترامپ بازارها را متزلزل کرده است. (عکس: شاتراستاک)

ناامنی در بازارها

به گزارش خبرگزاری رویترز سرمایه‌گذاران به این جمعبند رسیده‌اند که جو بایدن پیروزِ انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. اما جمهوری‌خواهان همچنان اکثریت کرسی‌های سنا را در اختیار خواهند داشت و به همین سبب دموکرات‌ها نمی‌توانند لایحه بودجه مورد نظر خود را به تصویب برسانند. 

در این میان بایدن همچنان پیشتاز است و با این‌حال شمارش آرا در برخی از ایالت‌های کلیدی به اتمام نرسیده و ترامپ ادعای تقلب انتخاباتی را مطرح کرده است. این عوامل دست در دست هم بازار سرمایه و ارز را ناامن کرده است.

تا پایان روز گذشته دلار یک و نیم درصد از ارزش خود را از دست داد و به پایین‌ترین قیمت در چهار ماه گذشته رسید. همزمان همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا و سایر کشورهای صنعتی جهان نیز به ناامنی در بازار دامن زده است.

کاهش ارزش دلار

 جمعه ۶ اکتبر / ۱۶ آبان هر دلار آمریکا به قیمت ۱۰۳,۴۶ ین ژاپن معامله شد. این کاهش قیمت در هشت ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن خاطرنشان کرد که در گفت‌وگو و تعامل با مقامات آمریکایی تحرکات دلار در بازار را به ثبات می‌رساند. افزایش ارزش ین در برابر دلار آمریکا تهدیدی برای اقتصاد ژاپن محسوب می‌شود که صادرات‌محور وابسته است.

همزمان با این تحولات، هر دلار آمریکا در بازارهای جهانی به قیمت ۱,۱۸۱۹ یورو به فروش رسید و به این ترتیب ۰,۸۷ درصد از ارزش خود را در برابر یورو از دست داد.

بازارهای بورس آسیا در برابر نتایج شمارش آرا در جریان انتخابات آمریکا بی‌تفاوت بودند. این بازارها منتظر اعلام نتیجه نهایی انتخابات‌اند، با این چشم‌انداز که چنانچه ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرد، قیمت دلار در برابر ین ژاپن و یورو به سبب خلاء سیاسی که پدید می‌آید سقوط می‌کند. برخی تحلیل‌گران بر این باورند که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا و جهش شمار مبتلایان، اقتصاد آمریکا در سال آینده کوچک‌تر می‌شود.

به گزارش رویترز بازارهای سرمایه انتظار دارند که با پیروزی بایدن، جنگ تجاری آمریکا با چین خاتمه پیدا کند. در این‌صورت ارزش ین ممکن است افزایش یابد.     

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.