ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گالری عکس: وضعیت فعلی چهارراه کالج، صحن تاریخی اعتراض‌های تهران

تقاطع خیابان‌های حافظ و انقلاب تهران چهارراه کالج نام دارد و پلی که در مسیر شرقی - غربی بر روی این تقاطع کشیده شده، نیز به همین نام خوانده می‌شود. هنوز بسیاری از ساختمانهای قدیمی اطراف این پل با ظاهری فرسوده پابرجا هستند که نشان از بی‌توجهی به این بافت تاریخی دارد. عکس: مجید خواهی


تقاطع خیابان‌های حافظ و انقلاب تهران چهارراه کالج نام دارد و پلی که در مسیر شرقی - غربی بر روی این تقاطع کشیده شده، نیز به همین نام خوانده می‌شود.

نام این چهارراه برگرفته از نام کالج آمریکایی یا همان دبیرستان البرز است که در ضلع شمالی چهارراه قرار دارد. این نقطه مرکزی از شهر تهران در سال‌های متمادی شاهد بسیاری از مهمترین تجمعات اعتراضی مردم تهران در دهه‌های مختلف بوده است.

این پل در اواسط دهه ۱۳۵۰ شمسی، بر روی خیابانی که پیش از انقلاب ۵۷ «شاه رضا» نام داشت، توسط کارشناسان بلژیکی ساخته شد. ترافیک، آلودگی صوتی و آلودگی هوا مانند دیگر نقاط  شهر تهران از معضلاتی است که ساکنان این محله قدیمی را آزرده می‌کند. هنوز بسیاری از ساختمانهای قدیمی اطراف این پل با ظاهری فرسوده پابرجا هستند که نشان از بی‌توجهی به این بافت تاریخی دارد.

[sliderpro id="1110"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.