ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به بازداشت همکاران خود تجمع کردند

چهار کارگر نیشکر هفت‌تپه همچنان در بازداشتگاه نگهداری می‌شوند. کارگران بخش صنعتی در اعتراض به ادامه بازداشت همکاران خود تجمع کردند.

چهار تن از فعالان کارگری نیشکر هفت‌تپه به بازداشتگاه اطلاعات شوش منتقل شده‌اند. کارگران بخش‌های صنعتی این کارخانه در اعتراض به بازداشت همکاران خود تجمع کردند.

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به ادامه بازداشت همکاران خود تجمع کردند.

به گزارش سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه صبح یکشنبه ۱۱ آبان کارگران بخش‌های صنعتی در اعتراض به بازداشت یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی، حمید ممبینی و مسعود حیوری در محوطه کارخانه تجمع کردند.

نیروهای امنیتی پنجشنبه هشتم آبان چهار تن از فعالین کارگری را بازداشت کردند. این بازداشت پس از اعتراض به حضور نماینده کارفرما در کارخانه صورت گرفت.

حسن کهنگی از کارگران نیشکرهفت‌تپه شنبه ۱۰ آبان به کانال تلگرام «امتداد»، وابسته به حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی»، گفت:

کارگران بازداشتی پس از انتقال به زندان دزفول و تشکیل پرونده در زندان، مجددا به پلیس امنیت شهرستان منتقل شده‌اند. همچنین، پیگیری‌های بعدی ما نیز از انتقال کارگران بازداشتی به ستاد خبری وزارت اطلاعات در شهرستان شوش حکایت دارد.

به گفته او برای کارگران بازداشت شده قرار وثیقه صادر شده اما کارگران به این قرار اعتراض دارند.

کهنگی گفت که چهار فعال کارگری بعدازظهر هشتم آبان پس از اعتراض به حسین آمیلی، نماینده تام‌الاختیار کارفرما که به کارخانه رفته بود، در منزل بازداشت شدند.

کارگران هفته گذشته نماینده تام‌الاختیار کارفرما که به فساد ارزی متهم است را از کارخانه بیرون کرده بودند.

دو مالک نیشکر هفت‌تپه در یک پرونده به سوء استفاده و اخلال در نظام ارزی متهم‌اند. کارگران در جریان اعتراضات ۷۲ روزه امسال که از ۲۶ خرداد آغاز شد، خواستار خلع ید از امید اسدبیگی و مهرداد رستمی، بازگشت مالکیت شرکت به دولت و اداره آن زیر نظر کارگران، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پرداخت مطالبات مزدی معوق و بازداشت و محاکمه مالکان کنونی شدند.

در پی این اعتراضات دیوان محاسبات به فسخ قرارداد واگذاری نیشکر هفت‌تپه رای داد. گروهی از نمایندگان وابسته به «اصول‌گرایان» هم وعده کردند که مطالبات کارگران را پیگیری کنند. دولت اما به صراحت با خلع ید از اسدبیگی و رستمی مخالفت کرده است.

نیشکر هفت‌تپه در سال‌های اخیر یکی از کانون‌های اصلی مبارزات کارگری در ایران بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.