ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانستنی‌ها درباره انتخابات در آمریکا

پاسخ به تمام سؤال‌هایی که ممکن است درباره نظام انتخاباتی آمریکا، نحوه رأی دادن و ویژگی‌های انتخابات در این کشور داشته باشید − مجموعه‌ای از مطالب

انتخابات  ریاست جمهوری در آمریکا هر چهار سال یک‌بار اولین سه شنبه ماه نوامبر برگزار می‌شود، انتخابات ۲۰۲۰ از جهات بسیاری یگانه محسوب می‌شود. زمانه در مجموعه گزارش‌هایی به تمام سوال‌هایی که ممکن است درباره نظام انتخاباتی آمریکا، نحوه رای دادن و ویژگی‌های خاص این انتخابات داشته باشید در گزارش‌های مختلف پاسخ داده است. در این صفحه می‌توانید این گزارش‌ها را بخوانید.

اطلاعات عمومی

این مطلب عرضه‌کننده مجموعه اطلاعات ضروری برای فهم و دنبال کردن روند انتخابات در ایالات متحده آمریکاست:

رای الکترال به زبان ساده

انتخابات آمریکا چگونه کار می‌کند، فرق رای عمومی و رای الکترال چیست و چطور ممکن است نامزدی که حداکثر آرا را برده است برنده نهایی انتخابات نباشد. نظام انتخاباتی آمریکا در نوع خود یگانه است و بر اساس الکترال کالج بنا شده. در گزارش پیش رو کالج الکترال و نظام انتخاباتی آمریکا به زبان ساده شرح داده شده است.

ایالت‌های چرخشی

مانند هر میدان جنگ دیگری عرصه نبرد اصلی در انتخابات آمریکا نیز دایم در حال تغییر است. این عرصه اصلی در حقیقت ایالت‌های چرخشی هستند. اهمیت ایالت‌‌های چرخشی در این است که رای هر کدام از این ایالت‌ها می‌تواند سرنوشت انتخابات را به ناگهان عوض کند. در مورد رای چرخشی و این که کدام ایالت‌ها در این انتخابات چرخشی هستند در این گزارش بیشتر بخوانید.

سناریو‌های محتمل روز فردای انتخابات

در انتخابات ۲۰۲۰ از آن جهت که به دلیل پاندمی کرونا بسیاری به صورت غیابی و یا پستی رای داده‌اند با انتخابات پیشین متفاوت است. نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ ممکن است فردای روز انتخابات روشن نشود. با توجه به این که دونالد ترامپ تلویحا اشاره کرده که ممکن است نتیجه انتخابات را نپذیرد ، چندین سناریو در صورت شکست ترامپ پیش رو است. از دخالت ارتش گرفته تا کشیده شدن کار به کنگره و دیوان‌عالی. در مورد سناریوهای پیش رو در این گزارش بخوانید.

رای غیابی و رای پستی 

در آمریکا بیش از یک قرن است که در برخی ایالت‌‌ها می توان به جای مراجعه حضوری از طریق پستی رای داد. همچنین در انتخابات آمریکا هر ایالت بر اساس قانون خود می‌واند رای گیری را زودتر از موعد آغاز کند.  در این گزارش  مورد رای پستی و رای غیابی توضیح داده شده است.

کمتر از یک هفته مانده به انتخابات نظر‌سنجی ها چه می‌گفتند؟

 انتخابات ۲۰۲۰ گران‌ترین کارزار در تاریخ آمریکاست و انتظار می‌رود بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار هزینه این انتخابات شود. نتیجه آن رئیس جمهور جدید و توازن قدرت در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را  مشخص خواهد کرد، اما یک هفته مانده به انتخابات نظر سنجی‌ها در مورد محبوبیت و شانس هر یک از دو نامزد چه می گفتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    اولین دانستنی در مورد انتخابات آمریکا این است که تمامی این فرایند در حقیقت امر انتخابی است بین شبه-فاشیزم یا شبه-لیبرالیزم. که البته خود نئو لیبرالیزم (و برنامه های ریاضت کشی اقتصادی) تا حدود زیادی باعث ظهور و رواج نئو فاشیزم در آمریکا میباشد. ؟IS THE LEFT ORGANIZED ENOUGH TO FIGHT NEOFASCISM This election, voters have a choice between neoliberalism and neofascism. Marc Steiner talks to Norman Solomon about what's at stake on November 3. BY MARC STEINER OCTOBER 28, 2020 The Real News Network