ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند تن از فعالان کارگری نیشکر هفت‌تپه بازداشت شدند

سه تا چهار تن از فعالان کارگری در نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده‌اند. از یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری به عنوان کارگران بازداشت شده، نام برده می‌شود.

کانال تلگرام «هفت‌تپه_کانال مستقل کارگران» از بازداشت حداقل سه تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه خبر داد. این بازداشت‌ها همزمان با نزدیک شدن به موعد خلع ید از مالکان این کارخانه صورت گرفت.

تصویری از اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه- سوم تیر

به گزارش این منبع نزدیک به کارگران نیشکر هفت‌تپه نیروهای امنیتی یوسف بهمنی، حمید ممبینی و ابراهیم عباسی منجزی را بازداشت کردند.

در پیوند با همین موضوع اسماعیل بخشی، کارگر اخراج شده نیشکر هفت‌تپه که در جریان اعتراضات سال ۱۳۹۷ بازداشت و شکنجه شد، در صفحه توییتر خود از مسعود حیوری به عنوان یکی دیگر از فعالین کارگری که همزمان با بهمنی و ممبینی بازداشت شده، نام برد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

کارگران نیشکر هفت‌تپه صبح پنجشنبه هشتم آبان از «تشنج‌آفرینی» نمایندگان کارفرما در محل کارخانه خبر داده بودند. کانال مستقل کارگران در همین‌باره نوشت ورود این افراد به محوطه کارخانه با اعتراض کارگران روبرو شده و کارگران آنها را به بیرون رانده‌اند.

چند ساعت پس از این واقعه، چند تن از فعالین کارگری نیشکر هفت‌تپه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه خرداد امسال با مطالبه خلع ید از بخش خصوصی، بازگشت به کار کارگران اخراج شده، پرداخت دستمزد معوق، بازداشت و محاکمه امید اسدبیگی و مهرداد رستمی که به اختلاس ارزی متهم‌ند ۷۰ روز پیاپی با تجمع در محل کار و یا مقابل ساختمان نهادهای دولتی دست به اعتصاب زدند.

به دنبال این اعتصاب شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از آنکه به استان خوزستان سفر کردند، وعده کردند خلع ید از مالکان بخش خصوصی این شرکت را پیگیری کنند.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ۱۰ مهر ۹۹ وعده کرده بود تا یک ماه و نیم دیگر، قرارداد مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه با مالکان خصوصی آن فسخ و مدیریت جدیدی جایگزین شود.

۸ مهر، دو روز پیش از این اظهارات هفت تن از کارگران این کارخانه به پاسگاه نیروی انتظامی احضار شده بودند. کارگران نیشکر هفت‌تپه ۲۹  مهر در اعتراض به توقیف دستمزد نمایندگان کارگری در محوطه کارخانه تجمع کردند.

بیشتر بخوانید:

براساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های نزدیک به کارگران معترض، کارفرما از پرداخت دستمزد حسن کهنکی، یوسف بهمنی، امید آزادی، ابراهیم عباسی و محمد امیدوار که به  عنوان نماینده کارگران فعالیت می‌کنند، سر باز می‌زند.

دیوان محاسبات شهریور امسال به خلع ید و فسخ قرارداد واگذاری نیشکر هفت‌تپه رای داد. نمایندگان مجلس اما گفته‌اند که وزیر اقتصاد این رای را نمی‌پذیرد. خبرگزاری مجلس (خانه ملت)، در همین رابطه از درخواست بیش از ۷۰ نماینده برای استیضاح وزیر اقتصاد خبر داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.