ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معلمان موقت برای دومین روز در چند شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند

گرچه وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته خطاب به معلمان موقت گفت «قید استخدام» را بزنید، تجمع و اعتراض معلمان از دوشنبه به طور همزمان در چند شهر از سر گرفته شده است.

دور جدید تجمعات اعتراضی معلمان دارای قرارداد موقت با خواست امنیت شغلی که از روز دوشنبه در چند استان آغاز شده است، سه‌شنبه ۶ آبان نیز ادامه یافت. معلمان در هر دو روز با تجمع مقابل استانداری‌ و دفاتر کل آموزش و پرورش خواستار تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود شدند.

تجمع معلمان پیش دبستانی در اهواز

روز سه شنبه ۶ آبان گروهی از معلمان خرید خدمت به نمایندگی از سوی ۸۰۰ معلم دارای قرارداد موقت یزد مقابل استانداری تجمع کردند. در همین روز معلمان نهضت سوادآموزی دزفول مقابل دفتر نماینده این شهر تجمع کردند.

دوشنبه ۵ آبان نیز در آذربایجان غربی مربیان پیش‌دبستانی مقابل اداره کل آموزش و پرورش در ارومیه و مربیان پیش‌دبستانی خوزستان مقابل اداره ‌کل آموزش و پرورش و استانداری در اهواز تجمع و راهپیمایی کردند. و مربیان پیش‌دبستانی استان گلستان مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان در گرگان تجمع کردند.

معلمان موقت با مشکلاتی از قبیل حقوق معوقه و نداشتن بیمه روبه‌رو هستند، اما مهم‌ترین خواست آن‌ها استخدام در آموزش و پرورش است و بارها در تهران و مراکز استان‌ها تجمع کرده‌اند.

آموزش و پرورش با کمبود حدود ۲۰۰ هزار معلم روبه‌روست، در حالی که حدود ۶۰ هزار معلم به صورت قراردادی کار می‌کنند و آموزش و پرورش از استخدام آن‌ها خودداری کرده است. تابستان امسال وزیر آموزش و پرورش وعده استخدام ۲۵ هزار تن از معلمان موقت را داد. در عمل اما بخشی از معلمان موقت، معلمان سوادآموزی و مربیان پیش‌دبستانی‌ که از اوایل دهه ۹۰ با دستمزد کم و بدون بیمه و مزایا در مدارس دولتی کار می‌کنند، حال که خواستار استخدام هستند، فاقد «صلاحیت» تشخیص داده شده‌اند.

همچنین معلمانی که پس از سال ۹۲ آغاز به کار کردند، کنار گذاشته شده‌اند. هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش در برابر اعتراض معلمان موقت با آنان اتمام حجت کرد و گفت: «شما که می‌دانستید استخدام نمی‌شوید.»

بخش قابل توجهی از معلمان دارای قرارداد موقت زنان سرپرست خانواده هستند.

برخی از معلمان، از جمله آن‌ها که در مناطق دورافتاده مرزی کار می‌کنند، حقوقی معادل ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرند که در مواردی با ماه‌ها تاخیر پرداخت می‌شود.

گرچه محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته آب پاکی را بر روی دست معلمان موقت ریخت و خطاب به آنان گفت «قید استخدام» را بزنید.

تجمع و اعتراض معلمان از دوشنبه به طور همزمان در چند شهر از سر گرفته شده است.

یکی از معلمان شرکت کننده در تجمع دوشنبه در اهواز به رسانه‌ها گفت:

«هیچ‌کس حاضر نیست یک جواب درست به ما بدهد. اگر در این رفت‌وآمدهای اعتراضی در جاده‌های خطرناک ایذه به اهواز کشته شویم تکلیف خانواده‌های ما چه می‌شود؟»

یک معلم گلستانی نیز با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر آموزش و پرورش پرسید:

«امروز این مربیان به اینجا آمدیم که حرفمان را به وزیر برسانیم چرا که از همان ابتدا در سال ۹۲ باید به ما اعلام می‌کردند و همه با امید استخدام درمدارس با حقوق کم و بیمه چند روزه فعالیت می‌کردیم.»

روز سه‌شنبه همزمان با تجمع معلمان در چند شهر، مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد. نمایندگان ازائه‌دهنده این طرح از جمله احمد مرادی، نماینده بندرعباس در مجلس با ذکر این مساله که «در برنامه ششم توسعه و قانون برنامه بودجه ۹۹ رتبه بندی معلمان دیده شده است و در سند تحول بنیادین نیز به این موضوع تاکید شده است» خواستار تصویب دو فوریت طرح بودند، اما آرای موافق طرح به حد نصاب دو سوم نرسید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.