ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه کارگر پیمانکاری متروی تهران در اثر سقوط آسانسور جان باختند

سقوط آسانسور یک دستگاه‌ بالابر بر روی کارگرانی که در ایستگاه در حال ساخت مترو (ایستگاه توحید) در تهران مشغول کار بودند، جان سه کارگر را گرفت.

سقوط آسانسور یک دستگاه ‌بالابر بر روی کارگرانی که در ایستگاه در حال ساخت مترو (ایستگاه توحید) در تهران مشغول کار بودند، جان سه کارگر را گرفت.

دوشنبه پنجم آبان- پس از حادثه منجر به مرگ سه کارگر پیمانی

حادثه در نخستین ساعات بامداد دوشنبه پنجم آبان ماه در ایستگاه R7 (تقاطع خیابان‌های آزادی و نواب صفوی) روی داد. حمید هیدارن مدیر روابط عمومی شرکت متروی تهران در ارتباط با این حادثه به خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:

«سقوط کابین دستگاه بالابر به مرگ سه کارگر پیمانی منجر شده است. دو تن از کارگران قربانی جوشکار و سومی اپراتور دستگاه بالابر بوده است. کارگران و سه کارگر در حادثه خروج کابین دستگاه بالابر از روی ریل در کارگاه ایستگاه در حال ساخت مترو (ایستگاه توحید) در تهران جان خود را از دست دادند».

علت سقوط آسانسور دستگاه ‌بالابر اعلام نشده است اما مدیر روابط عمومی شرکت متروی تهران مدعی شد دستگاه بالابر اشکال فنی نداشته است و «در تاریخ ۳۱ شهریور ماه امسال، پس از بازرسی ادواری، گواهی تایید سلامت بر اساس استانداردهای مرجع ملی و بین‌المللی از مبادی قانونی ذیربط دریافت داشته است».

شهرداری تهران با برون‌سپاری فعالیت‌های مترو امنیت شغلی کارگران را سلب کرده و دست پیمانکاران را در استثمار کارگران در بدترین شرایط ایمنی باز گذاشته است. پیمانکاران حتی از پرداخت به موقع دستمزد کارگران خودداری می‌کنند. حقوق کارگران در مواردی با سه تا پنج ماه تاخیر پرداخت شده است و کارگران می‌گویند شهرداری و شورای شهر تهران در برابر پایمال شدن حقوق کارگران سکوت کرده‌اند.

کارگران متروی تهران بارها به شرایط کاری خود از جمله فسخ قراردادها، تعویق حقوق و «برون‌سپاری» شرکت اعتراض و تجمع کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • seddigh

    مترو تهران نفرات خدماتي كه بيش از بيست سال بطور مداوم در مترو كار كرده بودند مثل تفاله بيرون ريخت ،كساني كه از جواني با ما همكار بودند و به ما خدمت كرده بودند بيست سال بطور مداوم در شركتهاي پيمانكاري براي مترو كار كردند واستثمار شدند و پس از آن در سنيني كه بواسطه سالها كار مداوم و سنگين بايد از آنها مراقبت ميشد و طبق معمول به دليل خدماتشان انتظار ميرفت استخدام بشوند به بهانه بار مالي اخراج شدند تا بودجه مترو خرج كساني شود كه با سيكل و ديپلم و اكثراً رشته هاي بي ارتباط با صنعت مترو توسط علي محمد قليها مديرعامل ارزشي وبسيجي به زور به سازمان مترو تهران تحميل شده اند(ضمناً وبا كمال تاسف به آگاهي ميرسانم بسياري ديگر هم توسط همكاران ما وارد شركت شده اندكه از اين آشفته بازار استفاده كردند و با نزديكي به قليها در مراسم دعاي عاشورا و... كه در حسينه مترو برگزار ميشد با گرفتن دستخط از او كليه وابستگانشان را تا جايي كه توان داشتنددر مترو استخدام كردند ،در صورتيكه قبلاً و در زماني كه مترو اصولي دقيق براي اداره و مديريت داشت جذب نيرو از طريق آگهي در روزنامه ها با توجه به مدرك وتحصيلات مرتبط،سن وسال محدود،آزمون ورودي وكسب نمرات مشخص،مصاحبه آزمايشات پزشكي و...انجام ميگرفت كه همه اين مراحل كوتاه وتبديل به دستخط قليها شد كه در موافعي جعل ميشد و همه هم استخدام شدند و جاي پايشان از كساني كه مترو را ساختند و اداره كردند هم بسيار محكمتر است. بالاخره جهت فراهم آوردن بودجه اين نيروي اضافي و سربار كه هيچ مسئوليتي را در اين سازمان نميتواند عهده دار شود بايد از محلهايي زده شود تا هزينه اش تامين شود. هموطنان و همشهريان سخن اين حقير را در چند سال آينده(دو يا سه سال)كه نيروهاي با تجربه، متخصص وكارآمد مترو بازنشسته خواهند شدو گرداندن امور مترو بدست ايشان خواهد افتاد بصورت عيني درميابند.

  • پرویز از جنوب شهر تهران

    اینها همه کارشناسان مومن و معتقد و ولایتمدارند که این آسانسورها را با کواهینامه قالیباف و روحانی و خاتمی و آیت الله ها و دعای مداحان ساخته اند تا قاتل کارگران بینوا شوند. اینروزها شعار مرگ بر اسلام و...نه تنها در دل مردم که بر زبانهاشان هم جاری شده است!