ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهاد‌های کارشناسان درباره زنده ماندن و حتی لذت بردن از زندگی در دوران کرونا

چند کارشناس بین‌المللی، توصیه‌هایی برای سرگرمی در دوران دوری‌گزینی اجتماعی و قرنطینه در دوران کرونا که وضعیت فعلی بسیاری از کشورهای جهان است، ارائه کرده‌اند. شما برای این روزها چه برنامه‌هایی دارید؟

چند کارشناس بین‌المللی، توصیه‌هایی برای سرگرمی در دوران دوری‌گزینی اجتماعی و قرنطینه در روزگار کرونا که وضعیت فعلی بسیاری از کشورهای جهان است، ارائه کرده‌اند. شما برای این روزها چه برنامه‌هایی دارید؟ پیشنهادهای خود را برای ما بفرستید.

سرگرمی در روزگار کرونا

مهمانی آنلاین

هنری پورتر، رمان‌نویس و سردبیر ونیتی فیر

یکی از جنبه‌های ناخوشایند دوران همه‌گیری این است که دوستانتان و تمام کارهایی که برای نشان دادن محبت به آنها می‌کنید -بغل و بوسه؛ وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌ها و ...، به یک تهدید کشنده تبدیل شده. با این حال، در این لحظات هولناک، ما بیش از هر زمان دیگری به دوستان خود احتیاج داریم و احتمالاً سیستم ایمنی بدن ما نیز چنین نیازی دارد. جداسازی، برای افراد معتاد به نزدیکی و روابط اجتماعی، بدتر است.

راه حل من این بوده است که یک ساعت مهمانی در یک سایت کنفرانس ویدئویی برگزار می‌کنم. شما هم هر روز یک یا دو دوست خود را دعوت به یک نوشیدنی جلوی لپ‌تاپ (یا تلفن) خود بکنید؛ درست مثل زمانی که در یک میخانه یا حضوری یکدیگر را ملاقات می‌کنیم. چهره دوستانتان را مشاهده کنید، با آنها صحبت کنید و بخندید.

کووید-۱۹ و آنچه در حق ما می‌کند، بسیار نگران کننده است اما هر عصر یک ساعت وقت گذراندن با دوستان مختلف واقعا به کاهش اضطراب کمک می‌کند و البته شما می‌توانید خیلی بیشتر از من تلاش کنید: لباس مرتب بپوشید، شمع روشن کنید، خوراکی‌های مختلف بخورید -البته نه چیپس که صدای زیادی ایجاد می‌کند!

دیدار دوستان در صفحه موبایل، قطعا شادتان می‌کند.

واضح است که می‌توانید این کار را گسترش دهید. مثلا با همسایه‌ای که ممکن است خیلی خوب او را نشناسید، یا افرادی که فکر می‌کنید واقعاً از انزوا و تنهایی اجباری رنج می‌برند. این روش حتی ممکن است برای دیدار با آدم‌های تازه هم مفید باشد. هر شرکت‌کننده ممکن است شخصی را که هیچ‌کس دیگری نمی‌شناسدش، دعوت کند. برای مادران جدید، اعضای باشگاه‌های کتاب و هواداران فوتبال این روش بسیار عالی است. دعوت از هر کسی که در ارتباطات عادی فراموش می‌شود.

با وجود دوری از تعاملات عادی و آسیب‌های معمول فناوری‌ها، من دریافته‌ام که افراد در ساعت مهمانی ویدئویی حتی بیشتر هم صحبت می‌کنند. شاید این موضوع ارتباطی با ابهامات موجود در این شکل از تعامل داشته باشد: شما نه تنها هستید و نه واقعاً در یک مهمانی حضور دارید. بین این دو حالت هستید و شاید همین باعث صمیمیت بیشتر شما و بقیه شود.

سایت‌هایی که من برای برگزاری مهمانی اینترنتی از آنها استفاده کرده‌ام شامل Zoom، BlueJeans و Whypay است و دخترم به تازگی مرا با برنامه Houseparty آشنا کرده است.

باغبانی

آلیس وینسنت، نویسنده حوزه باغبانی

واقعاً فکر می‌کنم باغبانی چیزی است که ما را در این شرایط مصون نگه می‌دارد. این کار ما را به بیرون از خانه متصل می‌کند و رضایت ملایمی ناشی از تماشای چیزهایی که رشد می‌کنند و یک حس مثبت منحصر به فرد، به همراه می‌آورد. اگر باغی ندارید، روش‌های زیادی برای باغبانی در داخل خانه وجود دارد.

باغبانی در روزگار کرونا

شما تنها به یک پنجره آفتابی در داخل یا خارج نیاز خواهید داشت. من همیشه به مبتدیان توصیه می‌کنم خودشان سبزیجات خود را پرورش دهند. پرورش سبزیجات آسان است و سبزیجات خانگی خوشمزه هم هستند و هنگامی که مواد غذایی در سوپر مارکت کم شده، ارزش بیشتری هم پیدا می‌کنند.

چند گلدان‌های پلاستیکی که گوجه فرنگی و قارچ در آن عمل می‌آیند پیدا کنید. کافی‌ست چند سوراخ در قسمت زیرین برای زهکشی ایجاد کنید. آنها را با کمپوست چند منظوره عاری از ذغال سنگ نارس پر کنید. جعفری و ریحان با خوشحالی کنار یکدیگر رشد می‌کنند، اما نعناع کمی سخت‌گیرتر است و در گلدان خودش بهتر رشد می‌کند.

همچنین می‌توانید برخی دانه‌های مناسب سالاد را بکارید: مثلا شاخه‌های نخود فرنگی به سرعت جوانه می‌زنند و در هر نقطه از چرخه رشدشان خوشمزه هستند. طبق دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی دانه‌ها را بکارید اما تنها به بخشی از آنچه در بسته است نیاز دارید.

قبل و بعد از ظاهر شدن شاخه‌ها، خاک را مرطوب نگه دارید -یک بطری اسپری قدیمی مناسب است. بیش از یک سوم گیاه را در هر زمان برداشت نکنید.

ورزش

جاستین جاکوبز، مدیر باشگاه‌های بدنسازی Equinox

ما عادت‌هایمان را در آنچه می‌خوریم، در شیوه کار کردن و از طریق برنامه‌های تلویزیونی ایجاد می‌کنیم. در حال حاضر، تمام این عادت‌ها حوصله‌سربر شده‌اند. سردرگمی زیادی وجود دارد، اما این دوران فرصتی برای ایجاد عادات جدید است. چه چیزی را امتحان کنیم؟ برنامه جدید شما چیست؟ ورزش یکی از این عادت‌هاست که می‌توانیم ایجاد کنیم.

محتواهای آنلاین بسیار خوبی برای ورزش در دسترس است. علاوه بر این، پلتفرم Equinox انواع تمرینات را ارائه می‌دهد. در وب جست‌وجو کنید تا مربی یا معلمی را که دوست دارید پیدا کنید و به او اعتماد کنید.

جان براردی، متخصص تغذیه‌ای که من با او کار می‌کنم می‌گوید که اغلب از او سؤال می‌شود: «بهترین سبزی برای خوردن چیست؟»

جواب او این است که همان سبزی‌ای که دوست دارید و مرتباً می‌خورید. ورزش هم همین است.

هم اکنون تجهیزات ورزشی در بسیاری از خانه وجود دارد. دمبل‌ها، طناب‌ها و سایر محصولات مفید هم به‌صورت آنلاین در دسترس هستند. آنچه را برای فضای خانه شما مناسب است انتخاب کنید.

شواهد تجربی و علمی فراوان وجود دارد که نشان می‌دهد تناسب اندام برای سلامتی روانی چقدر مهم است: بنابراین در این زمان بسیار استرس‌زا این کار حتی مهم‌تر هم هست و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

اما ورزش فقط به سلامتی مربوط نمی‌شود و اغلب یک فعالیت اجتماعی نیز هست. من بیش از گذشته از FaceTime استفاده می‌کنم زیرا به طور منظم ارتباط اجتماعی ندارم. با یک دوست در FaceTime حرف بزنید یا با خانواده خود یک مهمانی آنلاین رقص برقرار کنید. دیشب من برنامه گروه موسیقی مورد علاقه‌ام را تماشا کردم و رقصیدم. شما هم چیزی شبیه به آن پیدا کنید و نیم ساعت برقصید و این طوری فعالیت ورزشی مناسب برای قلبتان انجام می‌شود.

ترشی‌سازی

جک مونرو، نویسنده و فعال مواد غذایی

در مواقع کمبود مواد غذایی و عدم اطمینان به چیزهایی که بیرون هست، باید با آنچه داریم غدا درست کنیم. من این روزها خیلی خرید نکرده‌ام -اما در حال کشف مواد غذایی در کابینت مانده هستم. این هفته سه جعبه قارچ شاه بلوط، یک دسته سیر خشک شده و یک تکه سیر بنفش فرانسوی پیدا کردم.

قارچ‌ها را که خشک می‌کنم، سیر را پوست گرفته و ترشی می‌کنم و سیر وحشی را با مقداری آجیل داخل یک ظرف می‌ریزم و به آن سس می‌زنم. ترشی، یک سرمایه‌گذاری برای شام‌های آینده است.

امروز می‌خواهم لوبیای سفید خشک شده را در روغن و سرکه بپزم و تا زمانی که دوباره فروشگاه‌ها از مواد تازه پر شوند، استفاده کنم.

طرز تهیه لوبیای سفید شیرین و ترش به اندازه یک شیشه!

۴۰۰ گرم لوبیای سفید خشک
یک دوم یک پیاز کوچک
۱۰۰ گرم فلفل منجمد
۸۰ میلی لیتر سرکه - قرمز یا سفید
یک قاشق غذاخوری شکر سفید
روغن ۱۰۰ میلی‌لیتر (هر نوع)

لوبیای خشک شده را یک شب خیس کنید و سپس کاملاً بشویید. بعد آنها را در یک قابلمه آب سرد بریزید و آب را به جوش بیاورید، سپس شعله را کاهش دهید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید بپزد. بعد آن را کامل آبکش کنید و دوباره به قابلمه برگردانید.

یک شیشه بزرگ و در آن را کاملاً تمیز و استریل کنید. ماهیتابه را داغ کنید. پیاز و فلفل را همراه سرکه، شکر و روغن اضافه کنید. به محض شروع حباب زدن، بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید.

بگذارید یک دقیقه خنک شود، بعد آن را خوب هم بزنید. سپس داخل ظرف شیشه‌ای استریل ریخته و آن را تا حد امکان پر کنید. کوزه را وارونه کنید و بگذارید قبل از قرار دادن در یخچال کاملاً خنک شود. حداقل هفت روز مقاومت کنید، زیرا در این زمان عطر و طعم آن شکل می‌گیرد.

در یک شیشه تمیز و استریل، این ترشی می‌تواند مدت چند ماه نگهداری شود. پس از باز کردن ظرف، در یک هفته از آن استفاده کنید.

سرگرمی با بچه‌ها

سحر اسحاق، طراح باغ و نویسنده

من بعد از سه فرزند و هشت سال داشتن «یک‌شنبه‌های خانوادگی بدون صفحه نمایش»، ایده‌های زیادی برای سرگرم کردن کودکان در خانه دارم. ابتدا با اسباب‌بازی‌هایی که این طرف و آن طرف ریخته شروع کنید. کودکان چیزها را مرتب و منظم نگه نمی‌دارند. هرج و مرج را با برنامه «نیم ساعت مرتب کردن اتاق» مدیریت کنید.

بگذارید بچه‌ها رهبری کنند. به آنها کمک کنید تا چیزهای مختلف را برای مدل سازی، اجرای یک نمایش مد یا ساخت خانه جمع کنند. دخالت نکنید. تصورات آنها از شما بهتر است.

در یک روز کسل کننده یک گلدان بزرگ و تعداد زیادی کاغذ بردارید. در هر کاغذ، فعالیتی را بنویسید که هر کس می‌‌تواند انجام دهد و آن را داخل گلدان بیندازید. هر وقت کسی می‌گوید «من حوصله‌ام سر رفته»، یک فعالیت را از گلدان انتخاب کنید. تنها قانون این است که همه شما باید این کار را انجام دهید.

بعضی از کارهای خانه را هم درون ظرف قرار دهید: اتاق خود را تمیز کنید، ماشین ظرفشویی را خالی کنید. به این ترتیب، گلدان تا پایان روز دوم خالی نمی‌شود.

چیزهای غیر‌معمولی همیشه سرگرم کننده‌تر است: اگر زمان ناهار و شام است، چرا به جای نشستن روی میز، سفره را روی فرش نیندازید؟

اگر بچه‌ها می‌خواهند کافه را اداره کنند و ناهار خانواده را سرو کنند، یا کتابخانه‌ای راه‌اندازی کنند، بگذارید فرصت این کارها را داشته باشند. فقط انتظار کمال از آنها نداشته‌ باشید. آنها هنوز بچه هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.